Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: AWATAX Ewa Partyka

Kontakt: AWATAX Ewa Partyka
ul. Czumy 3 (I Piętro)01-355 Warszawa
targeo
tel.22 201 09 88tel.kom.502 078 329
Opis firmy i działalności:

Biuro Rachunkowe AWATAX świadczy usługi w obszarze obsługi rachunkowej i kadrowo-płacowej.

Gwarantujemy kompleksową obsługę Państwa firmy i rzetelne wykonanie powierzonych nam zadań a także usługi doradcze w ramach uprawnień.

Zachęcamy do współpracy firmy handlowe, usługowe i produkcyjne działające na rynku w formie spółek akcyjnych, spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, prywatnej działalności gospodarczej, a także fundacje, stowarzyszenia i wspólnoty mieszkaniowe.

Doskonała znajomość zasad polskiej rachunkowości, a także standardów międzynarodowych pozwala nam zaoferować najwyższą jakość usług, co dla klientów z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw jest gwarancja bezpiecznego, zgodnego z wymogami rachunkowości prowadzenia działalności biznesowej.

Zakres działalności firmy w tym obszarze pozwala zaoferować Klientom przejęcie wszystkich bądź wybranych funkcji przedsiębiorstwa w ramach wymienionego obszaru.

Biuro Rachunkowe AWATAX proponuje Państwu prowadzenie ksiąg rachunkowych, obsługę kadrowo- płacową przedsiębiorstwa, a także usługi doradcze w ramach uprawnień.

Nasze kompetencje w obszarze rachunkowości, kadr i płac potwierdzone są odpowiednimi certyfikatami i zezwoleniami.

Pracujemy na systemach Asseco WAPRO. WF-Mag, WF-KaPer, WF-GANG, WF-FaKir.

Produkty, usługi, marki:

Usługi Księgowe:

  • Pełna Księgowość:
    • Prowadzenie ksiąg handlowych zgodnie z ustawą o rachunkowości na podstawie dowodów księgowych dostarczanych przez klienta, oraz dowodów wewnętrznych sporządzanych przez biuro rachunkowe na podstawie dodatkowych ewidencji
    • Prowadzenie ewidencji księgowej z podziałem na działalność statutową i gospodarczą
    • Obliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych
    • Zamknięcie księgi na koniec roku podatkowego oraz wykonanie wszystkich niezbędnych czynności związanych z zamknięciem księgi w tym dokonanie inwentaryzacji należności oraz sporządzenie sprawozdania finansowego, za dodatkowym wynagrodzeniem określonym w umowie
  • Książka Przychodów i rozchodów:
    • Prowadzenie KPiR zgodnie z rozporządzeniem na podstawie dowodów księgowych dostarczanych przez klienta, oraz dowodów wewnętrznych sporządzanych przez biuro rachunkowe na podstawie dodatkowych ewidencji
    • Obliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
    • Zamknięcie ewidencji przychodów na koniec roku podatkowego z uwzględnieniem dostarczonego przez klienta spisu z natury, za dodatkowym wynagrodzeniem określonym w umowie
  • Ryczałt ewidencjonowany:
    • Prowadzenie Ewidencji Przychodówna podstawie dowodów księgowych dostarczanych przez klienta zgodnie z ustawą
    • Obliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
    • Zamknięcie ewidencji przychodów na koniec roku podatkowego z uwzględnieniem dostarczonego przez klienta spisu z natury, za dodatkowym wynagrodzeniem określonym w umowie
  • W zakres usługi wchodzi także:
    • Weryfikacja formalna i rachunkowa dokumentów księgowych
    • Monitoring należności i zobowiązań
    • Wypełnianie deklaracji podatkowych oraz dostarczanie ich do odpowiednich urzędów
    • Bieżące informowanie o sytuacji finansowej firmy
    • Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wraz z miesięcznym wyliczaniem wysokości amortyzacji
    • Bieżące informowanie o sytuacji finansowej firmy
    • Naliczanie odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przyjętą polityką
    • Rozliczanie operacji na bankowych rachunkach walutowych
    • Dla podatników podatku od towarów i usług (VAT) prowadzenie niezbędnych ewidencji dla tego podatku oraz sporządzanie i składanie deklaracji (również elektronicznie)
    • Rozliczenia transakcji międzynarodowych w tym Wewnętrzno Wspólnotowych Nabyć i dostaw
    • Sporządzanie zgłoszeń, pism, wyjaśnień i wysyłanie ich do Urzędów
    • Zamknięcie księgi na koniec roku podatkowego oraz wykonanie wszystkich niezbędnych czynności związanych z zamknięciem księgi w tym dokonanie inwentaryzacji należności oraz sporządzenie sprawozdania finansowego, za dodatkowym wynagrodzeniem określonym w umowie

Usługi Kadrowe:

  • Obsługa kadrowa:
    • Zgłoszenie pracodawcy do Państwowej Inspekcji Pracy
    • Prowadzenie akt osobowych pracowników na podstawie dostarczanych przez klienta dokumentów
    • Przygotowywanie standardowych umów o prace z pracownikami, cywilnoprawnych
    • Przygotowywanie świadectw pracy
    • Prowadzenie ewidencji urlopów
    • Reprezentowanie klienta w PIP
  • Obsługa płac:
    • Przygotowywanie list płac pracowników na podstawie informacji przekazywanych pisemnie przez klienta (zwolnienia lekarskie, zasiłki, urlopy itp.)
    • Naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych
    • Przygotowywanie kalkulacji miesięcznych wynagrodzeń pracowników, osób wykonujących prace zlecone oraz o dzieło, oraz osób otrzymujących wynagrodzenia z pozostałych tytułów
  • Obsługa ZUS i US:
    • Sporządzanie i składanie miesięcznych deklaracji ZUS
    • Sporządzanie i składanie dokumentów zgłoszeniowych, aktualizacyjnych
    • Przygotowywanie informacji dla pracowników ZUS RMUA oraz pasków list płac
    • Reprezentowanie klienta w US i ZUS
  • Obsługa PFRON:
    • Zgłoszenie pracodawcy do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
    • Sporządzanie i składanie miesięcznych deklaracji PFRON
    • Reprezentowanie klienta w PFRON

Usługi Pozostałe:

  • Pomoc w zarejestrowaniu podmiotów w KRS i UG, GUS, ZUS i US
  • Reprezentacja Klientów przed organami administracji publicznej, również w trakcie kontroli
  • Sporządzanie i składanie w imieniu klienta rocznej informacji o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy
  • Sporządzanie sprawozdań statystycznych wymaganych przez GUS
  • Sporządzanie sprawozdań finansowych
  • Uczestnictwo w badaniu sprawozdań finansowych
  • Załatwianie zaświadczeń z US lub ZUS o niezaleganiu w opłatach
  • Wyprowadzanie zaległości
  • Opracowywanie wniosków kredytowych
  • Opracowanie zakładowego planu kont
  • Opracowanie zasad (polityki) rachunkowości
  • Opracowanie instrukcji obiegu dokumentów
  • Opracowanie regulaminów pracy, wynagradzania, ZFŚS
  • Opracowanie, wdrażanie i aktualizacja, przy współpracy z kierownictwem przedsiębiorstwa, odpowiedniego do prowadzonej działalności i sprawozdawczości zakładowego planu kont
  • Szkolenie pracowników działów księgowości Klienta
  • Możliwość odbioru dokumentów z siedziby Klienta
  • Wszelkie inne czynności związane wykonywane na życzenie klienta

W ramach usługi dodatkowej AWATAX prowadzi kompleksową obsługę związaną z nadzorem nad umowami i rozliczeniami dotacji UE:

  • Weryfikacje umowy i kosztorysu pod względem zadań rachunkowych / rozliczeniowych
  • Sporządzanie harmonogramu realizacji zadań w zakresie:
    • składanie wniosków o płatność
    • składane sprawozdań finansowych częściowych z realizacji projektu
    • złożenie sprawozdania finansowego końcowego
  • Składanie wniosków o przesunięcia wydatków w projekcie
  • Kompletowanie dokumentów dotyczących wydatków z dotacji
  • Weryfikacje kwalifikacji kosztów
  • Modyfikację zasad (polityki) rachunkowości i Zakładowego Planu Kont
  • Oznaczanie dokumentów zgodnie z kwalifikacją poniesionych wydatków
  • Dekretowanie dokumentów zgodnie z kwalifikacją poniesionych wydatków
  • Okresowe monitorowanie wysokości środków pieniężnych pozostałych do wykorzystania z dotacji
Ilość odsłon: 2533