Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: KON-AUTO Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów WX-24

Kontakt: KON-AUTO Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów WX-24
ul. Staniewicka 3 03-310 Warszawa
targeo
tel.22 811 11 24
Opis firmy i działalności:

Początków naszej działalności należy szukać w latach 60-ych. Wtedy to właśnie przy ulicy Tyśmiennickiej 5 powstała pierwsza po prawobrzeżnej stronie Warszawy stacja kontroli pojazdów, na której można było wykonać wszystkie podstawowe badania techniczne samochodów. Jeszcze wtedy wchodziła w skład Stołecznego Przedsiębiorstwa Usług Motoryzacyjnych (SPUM).

Pod obecnym adresem działamy od 1983r. Okres transformacji ustrojowo-gospodarczej naszego państwa był dla nas czasem próby i zarazem wielkim wyzwaniem, by sprostać wymaganiom rynku. Dlatego właśnie w latach dziewięćdziesiątych, we współpracy z Instytutem Transportu Samochodowego i pod jego patronatem, systematycznie modernizowaliśmy wyposażenie stacji, na którym badane są obecnie wszystkie rodzaje pojazdów: motocykle, samochody osobowe i ciężarowe, oraz autobusy.

Na chwilę obecną dysponujemy urządzeniami najnowszej generacji, służącymi technicznym badaniom podstawowym oraz rozszerzonym badaniom specjalistycznym w tym: pojazdów wyposażonych w instalację gazową, po wypadku, punktów bazowych płyty podłogowej, amortyzatorów, sprawdzania i ustawiania geometrii pojazdów wszystkich marek, ważeniu pojazdów o masie całkowitej do 60t i długości do 18m.

Posiadamy sprzęt do pomiaru punktów bazowych (płyta podłogowa).

Produkty, usługi, marki:

    Okresowe badanie techniczne:

  • motocykl, ciągnik rolniczy
  • samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4t m.w. 2
  • samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej 3,5t do 16t d.m.c.
  • samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej 16t d.m.c, ciągnik samochodowy balastowy
  • autobus przeznaczony do przewozu więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą
  • przyczepa ciężarowa rolnicza do 1,5t d.m.c
  • przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 1,5t do 6t d.m.c
  • przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 6t d.m.c
  • przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna do 3,5t d.m.c
  • przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 3,5t do 16t d.m.c
  • przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 16t d.m.c
  • pojazd przystosowany do zasilania gazem (za badanie specjalistyczne)
  • motorower
  • pojazd wolnobieżny wchodzący w skład kolejki turystycznej

    Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:

  • ustawienie i natężenie świateł drogowych i świateł mijania
  • połączenia układu kierowniczego oraz jałowy ruch koła kierownicy, luzy w zawieszeniu
  • toksyczność spalin
  • poziom hałasu
  • geometria kół jednej osi
  • działanie amortyzatorów jednej osi
  • wszystkie inne usterki łącznie
  • skuteczność i równomierność działania hamulców

    Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymogi środowiska:

  • określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu)
  • po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne)
  • dane techniczne niezgodne ze stanem faktycznym

    Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża on bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska:

  • co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia określonych warunków technicznych
  • po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne)

    Pozostałe dodatkowe badania techniczne:

  • badanie pojazdu, który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa (za warunki dodatkowe)
  • badanie pojazdu, który ma być używany jako uprzywilejowany (za warunki dodatkowe)
  • badanie pojazdu, który ma byc używany do przewozu materiałów niebezpiecznych (za badanie specjalistyczne)
  • badanie autobusu, który może poruszać się po drogach z prędkością 100 km/h (za badanie specjalistyczne)
  • badanie pojazdu do nauki jazdy lub przeprowadzania egzaminu państwowego (za warunki dodatkowe)
  • w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym
  • badanie pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. prawo o ruchu drogowym
  • badanie pojazdu skierowanego przez starostę lub na wniosek posiadacza Pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji
  • badanie pojazdu, w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenia elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa drogowego
  • skierowany przez starostę lub na wniosek posiadacza Pojazdu, jeżeli z dokumentów wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska
  • pojazd, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - prawo o ruchu drogowym

    Sprawdzenie spełniania dodatkowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli pojazdów:

  • prawidłowości przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy
  • czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów przeznaczonych do wykonywania czynności na drodze
  • czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla pojazdów ciężarowych przystosowanych do przewozu osób
  • czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu miejskiego używanego w komunikacji miejskiej lub miejskiej i podmiejskiej
  • czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu szkolnego
  • wykonanie numeru nadwozia
  • wykonanie numeru silnika
  • wykonanie tabliczki i jej umieszczenie
  • sporządzenie opinii (na wniosek właściciela pojazdu) o odstępstwo od warunków technicznych
  • pomiar prawidłowości rozmieszczenia punktów bazowych nadwozia samonośnego pojazdów samochodowych do 3,5t d.m.c., związanych z zespołami i układami bezpieczeństwa jazdy

    Pierwsze badanie techniczne pojazdu zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy własnej konstrukcji, którego określa się jako 'SAM' (sprawdzenie prawidłowości konstrukcji i montażu oraz sporządzenie dokumentu identyfikacyjnego):

  • motorower, skuter, motocykl
  • samochód osobowy i trójkołowy
  • przyczepa lekka
  • przyczepa, naczepa ciężarowa i specjalna do 3,5t d.m.c
  • przyczepa rolnicza ciężarowa do 1,5t d.m.c.
  • ciągnik rolniczy o masie własnej do 1,5t

    Regulacje i naprawy:

  • ustawienie świateł drogowych i mijania
  • przełożenie lub wymiana żarówki
  • regulacja toksyczności spalin
  • regulacja toksyczności spalin z demontażem filtra powietrza
  • uruchomienie regulacji, wymiana wkładu reflektora, demontaż osłon reflektorów do regulacji świateł konieczny do regulacji spalin

    Potwierdzenie danych technicznych dla potrzeb właściciela, posiadacza pojazdu:

  • badanie spalin w dieslu z wydrukiem
  • ustalenie jednego parametru
  • skasowanie wpisu 'TAXI', 'NAUKA JAZDY', 'POJAZD PRZYSTOSOWANY DO ZASILANIA GAZEM' i wystawienie zaświadczenia
  • wystawienie zaświadczenia przy badaniu technicznym na życzenie użytkownika pojazdu
  • wystawieni duplikatu badania technicznego

    Geometria pojazdów osobowych i ciężarowych do 3,5t d.m.c:

  • pomiar geometrii pojazdu
  • ustawienie zbieżności jednej osi
  • ustawienie kąta pochylenia jednego koła
  • ustawienie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jednego koła
  • ustawienie kąta pochylenia sworznia zwrotnicy jednego koła
  • demontaż i montaż jednego drążka kierowniczego
  • uruchomienie regulacji jednego drążka kierowniczego

    Ważenie pojazdów:

  • motocykl (skuter), motorower
  • przyczepa lekka, samochód osobowy, ciągnik rolniczy
  • samochód ciężarowy, specjalny, przyczepa ciężarowa i specjalna do 3,5t d.m.c. i autobus do 15-tu miejsc z kierowcą
  • samochód ciężarowy, specjalny (do 16t d.m.c.), przyczepa ciężarowa, specjalna (powyżej 3,5t d.m.c.) naczepa ciężarowa i specjalna
  • samochód ciężarowy, specjalny (powyżej 16t d.m.c.), ciągnik siodłowy, ciągnik balastowy i autobus powyżej 15-tu miejsc

    Badanie techniczne po raz pierwszy pojazdów zabytkowych:

  • motocykl (skuter), motorower
  • przyczepa ciężarowa i specjalna
  • samochód osobowy i trójkołowy
  • samochód ciężarowy i specjalny
  • ciągnik samochodowy
  • autobus
Ilość odsłon: 4384