Na ul. Wólczyńskiej na Bielanach zostanie wkrótce wprowadzone kolejne usprawnienie, które zwiększy bezpieczeństwo pieszych. Deweloper prowadzi tam prace nad budową azylu na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Swarożyca. Choć zmiana ta może wydawać się niewielka, znacząco poprawi bezpieczeństwo na drodze.
Azyle na przejściach dla pieszych to prosta, ale skuteczna metoda zwiększająca bezpieczeństwo najmniej chronionych uczestników ruchu. Polega ona na budowie wysepek w połowie długości przejścia, co tworzy dwa krótsze odcinki do pokonania i daje pieszym bezpieczne miejsce na środku drogi. Dzięki temu nie muszą oni od razu przechodzić przez całą jezdnię ani martwić się o ruch z obu kierunków jednocześnie.
Budowa azyli to istotny element działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Warszawie. W zeszłym roku powstało 45 nowych wysp i azyli, a prace te są kontynuowane. Niedawno zakończono budowę azyli na skrzyżowaniu ul. Księcia Ziemowita i Swojskiej.
Kolejny azyl powstaje na ul. Wólczyńskiej, w rejonie ul. Swarożyca, gdzie deweloper realizuje nową inwestycję. Zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych, prywatni inwestorzy mają obowiązek dostosować układ drogowy do swoich projektów.
Na południowej stronie ulicy powstaje nowy budynek mieszkalny, a przejście prowadzi do pobliskiego dyskontu, co sprawia, że będzie ono intensywnie użytkowane. Ul. Wólczyńska, będąca jedną z głównych arterii Bielan, łącząca się z ul. Żeromskiego i al. Reymonta, charakteryzuje się znacznym natężeniem ruchu.
Dotychczas w pobliżu znajdowała się jedna wyspa kończąca pas do skrętu w lewo na parking wspomnianego dyskontu. Teraz powstaną nowe wyspy bezpośrednio na przejściu i po obu jego stronach. W ramach prac wybudowany zostanie również dodatkowy pas do skrętu w prawo, prowadzący do nowego zjazdu przy powstającym budynku. Prace mają zakończyć się do końca października.
Poprawa bezpieczeństwa drogowego na warszawskich ulicach to jeden z naszych priorytetów. Dzięki podejmowanym działaniom liczba ofiar śmiertelnych na drogach systematycznie spada. W 2023 roku zanotowano 11 ofiar wśród pieszych, podczas gdy pięć lat wcześniej było ich 24, a w 2015 roku – 32. Jednak każda ofiara to o jedną za dużo.
Dlatego nieustannie dążymy do realizacji „Wizji Zero”. Oprócz budowy azyli na przejściach, inwestujemy także w inne elementy infrastruktury, takie jak ronda i sygnalizacja świetlna. W tym roku planujemy budowę nowych rond na skrzyżowaniach ul. Krasińskiego i Przasnyskiej oraz ul. Augustówka i Zawodzie. W przypadku sygnalizacji świetlnej, nowy system został zainstalowany przy ul. Rembielińskiej 8, a kolejne pojawią się m.in. na ul. Maczka oraz na skrzyżowaniu ul. Sarmackiej i Branickiego.
Ważnym elementem poprawy bezpieczeństwa są także doświetlenia przejść dla pieszych, które montujemy od 2016 roku. Dzięki oświetleniu blisko 2100 zebr, w zeszłym roku między godziną 21 a 7 rano nie zginął na stołecznych drogach żaden pieszy.