Trwa realizacja budowy wiaduktu przy ulicy Chełmżyńskiej w dzielnicy Rembertów. Kończą się prace nad zbiornikiem retencyjnym, a także powstaje system kanalizacji deszczowej. Wiadukt umożliwi bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol. Projekt obejmuje również budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej oraz udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. Prace mają zostać zakończone w grudniu 2025 roku.
W Rembertowie trwa budowa wiaduktu na ulicy Chełmżyńskiej, który połączy ulice Chłopickiego i Strażacką oraz przebiegnie nad torami kolejowymi Warszawa Zachodnia-Terespol. Wiadukt stanie się częścią nowego 700-metrowego odcinka drogi, który połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie torów z rondem na północy.
Pomiędzy ulicami Strażacką i Chełmżyńską kończy się budowa nowego zbiornika retencyjnego, który zastąpi dotychczasowy. Na miejscu starego zbiornika powstanie podpora wiaduktu. Trwa także przebudowa infrastruktury podziemnej, w tym sieci teletechnicznych, elektrycznych, gazowych, oraz budowa kanalizacji deszczowej. Po zakończeniu tych prac rozpocznie się budowa samego wiaduktu i drogi.
W związku z przebudową sieci oraz budową kanalizacji latem wprowadzono zmiany w organizacji ruchu:
-zwężono pasy ruchu na ul. Chełmżyńskiej po północnej stronie ronda Granzowa oraz w rejonie skrzyżowania z ul. Stelmachów,
-zwężono ul. Chłopickiego, zachowując ruch dwukierunkowy,
-skrócono pas do skrętu w prawo z ul. Strażackiej w ul. Chełmżyńską.
Projekt ma poprawić bezpieczeństwo na drodze i na torach, a także skrócić czas przejazdu przez linię kolejową. Na 140-metrowym wiadukcie powstanie jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej – chodnik. Zostaną również zbudowane pochylnie, schody i windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na północnym wjeździe zaplanowano przystanek autobusowy. Po otwarciu wiaduktu przejazd kolejowy na ul. Chełmżyńskiej zostanie zamknięty.
Inwestycja, realizowana wspólnie przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ma zakończyć się do końca 2025 roku. Prace prowadzi firma Intop Warszawa, a koszt całego projektu wynosi około 68,5 mln zł.