Wiosenna pogoda sprzyja pracom na ostatnim odcinku linii M2 na Bemowie. Na stacji Karolin budowniczowie wybierają już ziemię z poziomu -2, a na Stacji Techniczno-Postojowej rozpoczęło się betonowanie kanałów przeglądowych w halach elektrowozowni.
Trwa budowa ostatnich trzech stacji linii M2 – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – oraz STP Karolin. Obecnie największe zmiany można zobaczyć na stacji Chrzanów, gdzie powstaje płyta stropowa przyszłej stacji. To etap prac, który dobrze widać z poziomu gruntu. Z kolei na stacji Karolin, gdzie roboty są jeszcze bardziej zaawansowane, większość prac prowadzonych jest już pod ziemią. Wykonawca schodzi tu właśnie na poziom -2.
Jeszcze inaczej wygląda sytuacja na placu budowy Stacji Techniczno-Postojowej Karolin. To ogromny, prawie 30-hektarowy teren, na którym obecnie powstaje zaplecze techniczne dla całej linii M2. Stoją już hale elektrowozowni i budynki administracyjne, stawiane są konstrukcje pozostałych obiektów. W najbardziej zaawansowanych pod względem etapu prac halach wykonawca rozpoczął już betonowanie kanałów przeglądowych dla pociągów kolei podziemnej.
Kolejnym, ważnym etapem na budowie linii M2 będzie rozpoczęcie drążenia tuneli, które połączą STP Karolin z istniejącą już – obecnie krańcową – stacją Bemowo. Początek prac przy użyciu maszyn TBM, czyli ogromnych wierteł, planowany jest na połowę tego roku.
Na prawie czterokilometrowym, bemowskim odcinku drugiej linii metra zaprojektowano trzy stacje. Stacja C3 Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, w przestrzeni między pętlą tramwajową a Lazurową. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin. Zakończenie wartego 1,9 mld zł kontraktu i oddanie go do użytku pasażerom planowane jest w 2026 roku.