Na skrzyżowaniu ulic Branickiego i Sarmackiej została zainstalowana nowa sygnalizacja świetlna, która przyniosła istotne usprawnienia dla wszystkich uczestników ruchu. Kierowcy zyskali dodatkowe pasy, a piesi mogą teraz poruszać się z większym poczuciem bezpieczeństwa. Nie zapomniano także o rowerzystach – pojawiły się nowe przejazdy dla rowerów.
Przed istniejącym od lat rondem na ul. Branickiego, droga została poszerzona do trzech pasów. Dwa z nich, które do tej pory były zamknięte, zostały udostępnione kierowcom po usunięciu betonowych barier wraz z uruchomieniem sygnalizacji.
Rondo pozostało na swoim miejscu, ale układ drogowy przeszedł pewne modyfikacje. Powstał także dodatkowy przejazd rowerowy przez północny wjazd na rondo od strony ul. Sarmackiej, co uzupełniło infrastrukturę na tym skrzyżowaniu. Ponadto, dodano więcej zieleni, co poprawiło estetykę i komfort tego miejsca.
Czy sygnalizacja świetlna była konieczna w miejscu, gdzie już funkcjonuje rondo? Ronda rzeczywiście pomagają w regulacji ruchu i zwiększają bezpieczeństwo, czego dowodem było tymczasowe rondo na skrzyżowaniu ul. Branickiego z al. Rzeczypospolitej.
Jednak po otwarciu Południowej Obwodnicy Warszawy sytuacja na ul. Branickiego znacząco się zmieniła. Nowe przedłużenie ulicy, umożliwiające zjazd z ekspresówki przed wjazdem do tunelu, połączyło Wilanów z Ursynowem, a z drugiej strony ulica zyskała połączenie z ul. Przyczółkową.
Te zmiany spowodowały wzrost natężenia ruchu na ul. Branickiego, co wymagało wprowadzenia sygnalizacji świetlnej, zwłaszcza z myślą o bezpieczeństwie pieszych. Audyt przejść dla pieszych przeprowadzony w latach 2016-2020 wykazał, że zebry na ul. Branickiego oceniono na 1, 2, 3 i 3, a na ul. Sarmackiej na 2, 2 i 2.
Budowa sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Branickiego i Sarmackiej to kolejny krok w usprawnianiu infrastruktury drogowej w Miasteczku Wilanów. Ostatnio wprowadzono wiele takich udogodnień. W zeszłym roku ulica Branickiego (odcinek Przyczółkowa-Sarmacka) została poszerzona o drugą jezdnię, a niedługo potem oddano do użytku przebudowane skrzyżowanie ulic Branickiego, Przyczółkowej i Vogla.
W 2020 roku otwarto odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Lubelska do węzła Wilanów, a rok później pozostały odcinek wraz z tunelem. Jeszcze przed otwarciem tunelu udostępniono przedłużenie ul. Branickiego, a wcześniej oddano do użytku przedłużenie ul. Sarmackiej, co stworzyło nowy wjazd do Miasteczka od al. Wilanowskiej.