W Rembertowie powstanie kolejny bezkolizyjny przejazd kolejowy, podobny do wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej. Tym razem będzie to tunel na końcu ul. Marsa, na którego budowę właśnie ogłoszono przetarg.
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosili przetarg na realizację tunelu wzdłuż ul. Marsa i al. Generała A. Chruściela „Montera”, który połączy Nowy i Stary Rembertów. Inwestycja umożliwi bezpieczny przejazd przez tory, co było długo oczekiwane przez mieszkańców dzielnicy.
Firmy zainteresowane realizacją tego projektu mają czas do 22 listopada na złożenie ofert. Zwycięzca przetargu będzie miał 29 miesięcy na zakończenie prac. W ramach inwestycji powstanie również nowy odcinek ul. Pociskowej.
- Konsekwentnie inwestujemy w bezpieczeństwo i komfort warszawiaków, eliminując niebezpieczne przejazdy kolejowe ze szlabanami na rzecz wiaduktów i tuneli. Prace nad wiaduktem na ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie już trwają, a dziś ogłaszamy przetarg na tunel na ul. Marsa - powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Nowa droga do tunelu rozpocznie się na skrzyżowaniu ulic Marsa i Ilskiego, gdzie powstanie rondo. Sam tunel, przebiegający pod torami i ul. Cyrulików, będzie miał jedną jezdnię z dwoma pasami oraz nowe przystanki autobusowe, połączone z przejściami podziemnymi prowadzącymi do peronów kolejowych. Wyjazd z tunelu zaplanowano na al. Chruściela „Montera”, w pobliżu ul. Strażackiej. Na skrzyżowaniu al. Chruściela z ul. Cyrulików powstanie rondo, które umożliwi wszystkie skręty, w tym zawracanie.
Ulice Bellony i Marsa, od ul. Pociskowej do przejazdu kolejowego, będą jednokierunkowe z dopuszczeniem ruchu rowerowego pod prąd. Z kolei ul. Pociskowa zostanie połączona z ul. Ilskiego, z obustronnymi chodnikami, zapewniając dostęp do pobliskich posesji, w tym do centrum handlowego.
Chodniki po południowej stronie torów będą po obu stronach ulicy. Lewy chodnik połączy ul. Marsa i Ilskiego z zachodnim przejściem podziemnym na peron, a prawy prowadzić będzie do przejścia wschodniego. Te chodniki, dostosowane do osób niepełnosprawnych, będą na poziomie terenu. Po północnej stronie torów powstaną chodniki po obu stronach al. Chruściela „Montera” i ul. Cyrulików.
Inwestycja jest możliwa dzięki umowie między m.st. Warszawa a PKP PLK SA, która reguluje zasady współpracy i finansowania budowy trzech bezkolizyjnych przejazdów: wiaduktu i tunelu w Rembertowie oraz tunelu w Wesołej.
Budowa wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej już się rozpoczęła. Ten wiadukt, który będzie częścią trasy biegnącej nad ul. Chłopickiego i Strażacką, połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej z ul. Stelmachów na południe od torów z rondem na północnej stronie linii kolejowej. Zakończenie prac przewidziano na koniec 2025 roku.