Nie saniami po niebie, a autobusem po nowym buspasie – tak dziś podróżuje św. Mikołaj. Aby ułatwić mu tę misję, buspas na ulicach Głębockiej i św. Wincentego na Targówku został dziś w pełni otwarty. Dzięki temu Mikołaj dotrze na czas do wszystkich, którzy w tym roku zasłużyli na prezenty – zarówno tych młodszych, jak i starszych.
Mikołajki w nowoczesnym stylu.
6 grudnia, w dzień Mikołajek, św. Mikołaj tradycyjnie rozdaje drobne upominki. Tym razem zrezygnował z sań, dając odpocząć reniferom, i wybrał podróż autobusem. Aby zagwarantować mu szybki i wygodny dojazd, zadbano o to, by nowy buspas na ulicach Głębockiej i św. Wincentego został ukończony właśnie na czas jego wizyty.
Otwarcie buspasa.
Wieczorem, w piątek 6 grudnia, wykonawca buspasa, firma Balzola, wprowadził stałą organizację ruchu. Choć buspas jest już w pełni funkcjonalny, na ulicach mogą być widoczni pracownicy porządkujący teren oraz dokonujący ostatnich poprawek. Na odcinkach z jednym pasem jezdnia została poszerzona, co usprawni ruch zarówno dla autobusów, jak i innych użytkowników.
Zakres inwestycji.
Nowy buspas biegnie na jezdni w kierunku Bródna od przystanku „CH Targówek” 03 aż do ul. Kondratowicza. W przeciwną stronę jest dostępny między skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborską a tym samym przystankiem. Zmiany objęły także poszerzenie nawierzchni na kluczowych odcinkach oraz budowę dodatkowych pasów do skrętu w prawo przy ul. Malborskiej i wjazdu na teren centrum handlowego Atrium Targówek.
W ramach inwestycji powstał także azyl dla pieszych na przejściu na południe od skrzyżowania ul. św. Wincentego z Malborską i Przy Grodzisku. Zadbano również o przedłużenie ścieżki rowerowej oraz budowę przejazdu rowerowego w rejonie ronda przy centrum handlowym, co umożliwi płynne przemieszczanie się między Bródnem a Białołęką.
Korzyści dla mieszkańców.
Buspas ma kluczowe znaczenie dla poprawy transportu w rejonie wschodniej Białołęki, stanowiąc szybkie połączenie z nową stacją metra na ul. Kondratowicza. Dzięki temu mieszkańcy mogą wygodnie korzystać z linii autobusowych, takich jak 527, która w godzinach szczytu kursuje co 5 minut.
Finansowanie projektu.
Realizacja inwestycji była możliwa dzięki decyzji Rady m.st. Warszawy o aktualizacji Wieloletniej Prognozy Finansowej. Budowa buspasa kosztowała ponad 14,3 mln zł, co było o około 5,7 mln zł mniej niż pierwotnie zakładano. Projekt został sfinansowany wspólnie przez miasto oraz prywatnego inwestora – firmę G-City, właściciela pobliskiego centrum handlowego.
Dzięki nowemu buspasowi, podróże komunikacją miejską na Targówku będą jeszcze szybsze i wygodniejsze, nie tylko dla św. Mikołaja, ale i dla wszystkich mieszkańców.