19 listopada 2024 roku funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Otwocku oraz przedstawiciele Komendy Stołecznej Policji uczestniczyli w Powiatowych Targach Pracy i Edukacji 2024. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku i odbyło się w Hali Sportowej Zespołu Szkół Nr 2 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Otwocku.
Policjanci, w tym przedstawicielka Sekcji ds. Doboru Wydziału Kadr Komendy Stołecznej Policji, przygotowali specjalne stoisko informacyjne. Uczestnicy targów mieli okazję dowiedzieć się, jak przebiega proces rekrutacyjny do służby w Policji. Funkcjonariusze chętnie odpowiadali na pytania, dzielili się swoimi doświadczeniami i wyjaśniali, jak wygląda codzienna praca w tej formacji. Stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem odwiedzających.
Podczas wydarzenia funkcjonariusze szczegółowo omówili wymagania, jakie musi spełnić osoba ubiegająca się o przyjęcie do służby w Policji. Kandydaci powinni:
- posiadać minimum średnie wykształcenie (ogólne lub branżowe),
- mieć obywatelstwo polskie,
- wykazywać się nieskazitelną opinią,
- nie być skazanymi prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- posiadać pełnię praw publicznych,
- być zdolnymi fizycznie i psychicznie do pracy w formacjach uzbrojonych, wymagających przestrzegania szczególnej dyscypliny służbowej,
- gwarantować możliwość zachowania tajemnicy zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych,
- dla osób podlegających kwalifikacji wojskowej – mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Udział policjantów w targach był możliwy dzięki zaproszeniu Starosty Otwockiego, pana Tomasza Laskusa, oraz Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku, pana Wiesława Leszko. Wydarzenie było doskonałą okazją do promocji pracy w Policji i zachęcenia młodych ludzi do rozważenia tej ścieżki zawodowej.