Biuro Rachunkowe ANPOL z siedzibą przy ul. Przylaszczkowej 14C Warszawa Wawer, zostało założone w sierpniu 1991 r. na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej nr. 25783 dokonanego przez Urząd Dzielnicy Praga Południe w Warszawie.
Do podjęcia tej decyzji skłoniła mnie obserwacja gwałtownego rozwoju gospodarki wolnorynkowej w Polsce, rodzącego w sposób oczywisty zapotrzebowanie na profesjonalne usługi z zakresu księgowości i doradztwa podatkowego.
Posiadane wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe w zakresie ekonomii i finansów postanowiłam związać swoją przyszłość zawodową z tymi właśnie zagadnieniami. Wraz z rozwojem firmy zmieniała się jej struktura wewnętrzna i organizacja pracy.
Właściwy dobór personelu, przejrzysty podział kompetencji, opracowanie i wdrożenie systemu stałego podnoszenia kwalifikacji, zapewnienie sprawnego przepływu informacji, elastyczność i optymalizacja świadczonych przez nas usług to podstawowe zasady, którymi kierujemy się aby spełnić żądania i wymagania Klientów.
Ponadto pracownicy mają zapewniony dostęp do fachowej literatury i specjalistycznych publikacji. Obok stałego doskonalenia wiedzy istotnym czynnikiem wspomagającym pracę doradcy podatkowego jest stała wymiana doświadczeń stąd decyzja wstąpienia do Stowarzyszenia Ekspertów Finansowych i Doradców Podatkowych, którego członkiem jestem od 1996 roku.
Po ponad 20 latach od rozpoczęcia działalności w zakresie doradztwa podatkowego mogę z zadowoleniem stwierdzić, że dokonałam trafnego wyboru drogi zawodowej.
Zaufało mi wiele firm polskich oraz z kapitałem zagranicznym powierzając mi swoje obowiązki, dlatego też każdego Klienta traktuję indywidualnie świadcząc swoje usługi uczciwie, rzetelnie i dyskretnie.
Pomimo dużego ryzyka, ciężkiej i mozolnej pracy, ciągłego braku czasu na realizację prywatnych zamierzeń, prowadzenie Biura Rachunkowego i wykonywanie zawodu doradcy podatkowego sprawia mi wiele satysfakcji i przynosi nowe, ciekawe doświadczenia jak też nowe wyzwania. Pokonywanie trudności, zazwyczaj powstających z powodu niejasności i braku jednolitej interpretacji przepisów prawa podatkowego, to dla mnie droga do stałego rozwoju i samorealizacji.
Zapraszamy firmy z całej Warszawy, a wygodą będzie lokalizacja: Warszawa Wawer, Praga Południe, Anin, Radość, Aleksandrów, Falenica, Międzylesie, Stara Miłosna, Wesoła, Michalin, Józefów, Otwock.
Aby być profesjonalistami w swojej dziedzinie pracownicy mają obowiązek stałego podnoszenia kwalifikacji i aktualizacji wiedzy poprzez uczęszczanie na liczne kursy i szkolenia w zakresie:
- rachunkowość
- podatki
- kadry
- płace
- ZUS
- roliczenia projektów unijnych
- szkolenia wewnętrzne
Zakres obsługi rachunkowo – księgowej:
- Otwarcie ksiąg rachunkowych na dzień rozpoczęcia działalności wraz z utworzeniem zakładowego planu kont (polityki rachunkowości)
- Prowadzenie bieżących czynności księgowych zgodnie z ustawą o rachunkowości w tym – szczegółowe sprawdzanie dokumentów źródłowych pod względem formalnym i rachunkowym, księgowanie dokumentów, prowadzenie dziennika księgowań, prowadzenie księgi głównej, prowadzenie ksiąg pomocniczych
- Sporządzanie ewidencji podatkowych – ewidencja zakupu i sprzedaży VAT , ewidencja wyposażenia
- Sporządzanie miesięcznych deklaracji podatkowych ( VAT, CIT, PIT )
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych, wraz z dokonywaniem miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i przeszacowaniem wartości środków trwałych
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych
- Sporządzanie bilansu ęęcia roku obrachunkowego wraz z rachunkiem zysków i strat, sporządzenie informacji dodatkowej, sprawozdania z przepływu środków pieniężnych, sporządzenie zeznania o wysokości osiągniętego rocznego dochodu, uzgodnienie sald aktywów i pasywów
- Obsługa i reprezentowanie klienta w organach skarbowych i statystycznych
- Obsługa kontroli podatkowych oraz czynności sprawdzających wykonywanych przez pracowników organów skarbowych
- Sporządzanie wniosków kredytowych w części dotyczącej wyników finansowych
Zakres obsługi kadrowo-płacowej:
- Płace/ZUS:
- Sporządzanie miesięcznych list płac pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz zleceniobiorców
- Ustalanie miesięcznych zaliczek podatku dochodowego od osób fizycznych PIT-4
- Sporządzanie w ustawowym terminie deklaracji rozliczeniowych, aktualizacyjnych i zgłoszeniowych oraz przesyłanie ich w formie elektronicznej do ZUS, obliczanie wysokości składek ZUS i sporządzanie stosownych przelewów;
- Rozliczanie zwolnień lekarskich
- Sporządzanie na koniec każdego roku kalendarzowego zestawienia o przesłanych składkach społecznych i ubezpieczeniu zdrowotnym
- Sporządzanie rocznych kartotek wynagrodzeń pracowników i zleceniobiorców
- Sporządzanie deklaracji i informacji o uzyskanych przez pracowników dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11, PIT-8A, PIT-8B;PIT-40
- Sporządzanie imiennych raportów dla pracowników
- Informowanie płatnika o wysokości zobowiązania z tytułu składek ZUS oraz podatku dochodowego od wypłat wynagrodzeń
- Obsługa i reprezentowanie klienta w oddziałach ZUS
- Obsługa kontroli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
- Kadry:
- Sporządzanie dokumentacji kadrowej
- Kompletowanie i aktualizacja teczek personalnych
- Ewidencja urlopów wypoczynkowych oraz innych dni wolnych od pracy
- Pomoc oraz doradztwo w zakresie prawa pracy
Zakres obsługi rozliczeń projektu unijnego:
- Kompletne rozliczenie projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, tj.:
- Sporządzanie wniosków o płatność zaliczkową
- Sporządzanie wniosków o płatność pośrednią
- Przygotowywanie opisu dokumentów księgowych niezbędnych do rozliczenia projektu
- Przygotowywanie pomocniczego zestawienia finansowego
- Przygotowywanie oświadczeń, wyjaśnień i uzupełnień do wniosków
- Utrzymywanie kontaktów z instytucją rozliczającą
- Prowadzenie wszelkiej niezbędnej korespondencji i uzyskiwanie wymaganych zaświadczeń
- Pomoc w przygotowywaniu zmian do harmonogramu rzeczowo-finansowego
- Kserowanie dokumentów, oprawa i dostarczanie wniosku do instytucji rozliczającej
- Monitorowanie rozliczeń prowadzonych projektów