Tramwaje Warszawskie planują remont ponad 3 kilometrów torów na ulicy Słomińskiego i poszukują firmy, która podejmie się realizacji tego projektu we współpracy z nimi. Efektem tych działań ma być poprawa stanu technicznego torowiska oraz otaczającej infrastruktury.
Modernizacja torowiska na ulicy Słomińskiego to część Warszawskiego Programu Torowego, który w tym roku zakłada wymianę blisko 10 kilometrów pojedynczego toru. Projekt obejmuje szereg kluczowych elementów infrastruktury tramwajowej.
W ogłoszonym przez Tramwaje Warszawskie przetargu przewidziano przebudowę torowiska na odcinku od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do ulicy Generała Andersa, co daje łącznie 1507 metrów toru. Zakres prac obejmuje wymianę konstrukcji torowiska – w większości przypadków tradycyjny tłuczeń zastąpi nowoczesna technologia bezpodsypkowa z zastosowaniem zielonej zabudowy. Planowana jest również modernizacja odwodnienia oraz zwiększenie rozstawu torów. Dodatkowo zostaną wymienione słupy trakcyjne oraz sieć i przewody trakcyjne.
Przystanki Baseny Inflancka zostaną przeniesione na nową lokalizację po zachodniej stronie skrzyżowania ulic Słomińskiego i Pamiętajcie o Ogrodach. Z kolei przystanki Dworzec Gdański zostaną przebudowane i wydłużone do długości 68 metrów. Zmiany w infrastrukturze tramwajowej będą skoordynowane z układem drogowym, który zasadniczo pozostanie bez zmian.
Tramwaje Warszawskie samodzielnie zrealizują przebudowę kolejnego odcinka trasy – od ulicy Andersa do wjazdu na most Gdański, co obejmuje 1591 metrów pojedynczego toru. Także tutaj pojawi się zielone torowisko, a część konstrukcji torowiska zostanie wymieniona. Usunięte zostaną pozostałości po dawnym przystanku tramwajowym Bonifraterska, a na jego miejscu pojawi się zieleń.
Prace będą wiązać się z czasowym wstrzymaniem ruchu tramwajowego na odcinku pomiędzy rondem Zgrupowania AK „Radosław” a rondem Starzyńskiego. Utrudnienia mają potrwać około trzech miesięcy, głównie w okresie wakacyjnym.
To jeden z artykułów powiązanych z branżą - usługi budowlane Śródmieście.