Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął realizację ważnej trasy rowerowej w Śródmieściu. W tym sezonie jesiennym w okolicy pojawi się także więcej roślinności. Prace mają zakończyć się w przyszłym roku, jednak pierwsze rezultaty będą widoczne już w najbliższych miesiącach. Równocześnie projektowane są kolejne odcinki, które sprawią, że trasa rowerowa dotrze aż do Żoliborza.
Prace budowalne na ulicy Andersa to naturalne przedłużenie wcześniejszych działań, które polegały na systematycznym rozwijaniu drogi rowerowej wzdłuż ulicy Marszałkowskiej. W zeszłym roku zrealizowano istotny fragment trasy między ulicą Królewską a placem Bankowym, a także na samym placu. Dwa lata temu udostępniono rowerzystom teren wokół ronda Dmowskiego, a do niego prowadzi ścieżka obok nowego Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
Obecnie warszawska firma Wegarten, wybrana w przetargu, zbuduje wydzieloną drogę rowerową od Dworca Gdańskiego do skrzyżowania z ulicą Nowolipki. Ta trasa znacznie ułatwi poruszanie się rowerem do i z centrum, łącząc kilka dzielnic: od Bielan, przez Żoliborz i Śródmieście, aż po Mokotów. Przetarg obejmuje również modernizację chodników, przebudowę wielu starych sygnalizacji świetlnych oraz nasadzenie nowej zieleni.
W ramach projektu przedłużone zostaną również pasy rowerowe równoległe do ulicy Bonifraterskiej, a także zostaną zbudowane łączniki prowadzące ulicą Muranowską. Dodatkowo wykonawca stworzy rowerowy „odcinek boczny” głównej trasy wzdłuż Ogrodu Krasińskich, łączący skrzyżowanie z ulicą Anielewicza z rejonem stacji metra w pobliżu ulicy Długiej. Ważnym elementem tego projektu będzie także rozbudowa terenów zielonych na prostopadłej ulicy Świętojerskiej, co wiąże się z powiększeniem trawnika i usunięciem zbędnych powierzchni betonowych.
Na początek zrealizowane zostaną dwa ostatnie elementy: powiększenie przestrzeni na ulicy Świętojerskiej oraz krótki odcinek drogi rowerowej między Anielewicza a Długą. Te prace właśnie się rozpoczęły i będą trwać przez całą jesień. Wzdłuż północnej strony ogrodzenia Ogrodu Krasińskich zostaną poprawione warunki wzrostu dla drzew, które będą miały większe, połączone misy, a także posadzone zostaną nowe drzewa oraz cztery ogrody deszczowe, które będą gromadzić nadmiar wody opadowej i wprowadzać ją z powrotem do ekosystemu.
Krótki odcinek zostanie oddany do użytku jeszcze w tym roku. Następnie, po zimowej przerwie, ruszą prace nad główną trasą, która będzie biegła zachodnią stroną ulicy Andersa na odcinku Dawidowicza (w rejonie Dworca Gdańskiego) do Nowolipki, z przejazdami rowerowymi na wszystkich skrzyżowaniach. Docelowo w drugim etapie, który jest opracowywany osobno, zrealizowany zostanie brakujący odcinek od Nowolipki do placu Bankowego (w okolicy kina Muranów).
Obecnie odcinek od placu Bankowego przez Marszałkowską do Waryńskiego tworzy spójną, wydzieloną trasę rowerową o długości 4 kilometrów, przebiegającą przez centralną część miasta. Pierwszy etap prac na ulicy Andersa doda kolejne 1,5 kilometra, w tym drogę rowerową na wiadukcie nad ulicą Słomińskiego, która obecnie jest odcięta od reszty sieci. Równocześnie trwają prace nad przedłużeniem trasy w kierunku północnym, prowadzącym od wiaduktu do Żoliborza. W planach jest infrastruktura rowerowa na ulicy Mickiewicza oraz na placu Wilsona, co stworzy trasę rowerową o długości 6,5 kilometra od placu Wilsona do placu Unii Lubelskiej. W dalszej perspektywie planowana jest także modernizacja najstarszych odcinków istniejącej drogi rowerowej na ulicy Marszałkowskiej oraz budowa dodatkowej trasy po drugiej stronie tej ulicy.
To jeden z artykułów powiązanych z branżą - usługi budowlane Śródmieście.