Od nocy z piątku na sobotę, z 18 na 19 października, tramwajarze wprowadzą zmiany w organizacji ruchu w Alejach Jerozolimskich w rejonie Dworca Zachodniego. Wykonawca rozpocznie budowę nowego odcinka tramwajowego. Ruch samochodowy w obu kierunkach będzie odbywać się na północnej jezdni, a kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu - w tym pasy dla autobusów. Wykonawca projektu tramwaju do Dworca Zachodniego planuje zwiększenie zakresu prac i wkrótce rozpocznie budowę tunelu tramwajowego w miejscu przecięcia z Alejami Jerozolimskimi.
Wykonawca projektu tramwaju do Dworca Zachodniego planuje zwiększenie zakresu prac i wkrótce rozpocznie budowę tunelu tramwajowego w miejscu przecięcia z Alejami Jerozolimskimi. Stworzono już „przewiązki” między jezdniami, co umożliwi zamknięcie południowej jezdni (kierunek centrum) w nocy z 18 na 19 października, na odcinku między ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 r. a Sokołowskiego „Grzymały”. Ruch w obu kierunkach będzie kierowany na jezdnię północną, gdzie zostaną zachowane trzy pasy w każdą stronę (w tym pasy dla autobusów).
Zalecamy, jeśli to możliwe, korzystanie z alternatywnych tras przejazdu. Aby zminimalizować utrudnienia i poprawić płynność ruchu na trasie objazdowej, w tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich, łączącym Aleje Jerozolimskie z aleją Prymasa Tysiąclecia oraz w środkowej części przejazdu pod torami w ciągu alei Prymasa Tysiąclecia, udostępnione zostaną dwa pasy ruchu.
Budowa tunelu tramwajowego będzie realizowana metodą podstropową. Na początku wykonawca przystąpi do demontażu warstw nawierzchni oraz usunięcia przeszkód. Następnie rozpocznie budowę murków prowadzących dla ścian szczelinowych oraz zrealizuje zabezpieczenie przed napływem wód gruntowych przy użyciu technologii jet-groutingu. Po zbudowaniu ścian szczelinowych oraz stropu górnego, zostanie przywrócone zagospodarowanie terenu na powierzchni (w tym głównie jezdni), a kolejne prace będą prowadzone pod ziemią („od góry do dołu”).
W nadchodzących miesiącach planowane są dalsze zmiany w organizacji ruchu w tym rejonie. Prace w Alejach Jerozolimskich będą prowadzone etapami, przy zachowaniu przejezdności ulicy. Wykonawca będzie zajmował kolejne fragmenty alei, a ruch samochodowy będzie na bieżąco przekierowywany. Utrudnienia powinny zakończyć się w okolicach lata 2025 roku.
Dodatkowo, na przełomie października i listopada 2024 roku, wykonawca planuje rozszerzenie robót na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r., na odcinku między Szczęśliwicką a Grójecką. W tym miejscu również ruch będzie odbywał się jedną jezdnią w obu kierunkach.
To jeden z artykułów powiązanych z branżą - usługi budowlane Ochota.