1 października 2024 r. rozpocznie działalność scentralizowana infolinia Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Pracownicy urzędów skarbowych oraz Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą dostępni pod jednym numerem ogólnopolskim KAS: (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych oraz 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych. Osoby dzwoniące na infolinię będą mogły uzyskać ogólne informacje dotyczące spraw podatkowo-celnych, a po weryfikacji tożsamości za pomocą kodu telePIN, także szczegółowe informacje indywidualne, chronione tajemnicą skarbową.
Pełnomocnicy ogólni oraz osoby korzystające z konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym również będą miały możliwość telefonicznego uzyskania indywidualnych informacji dotyczących swoich mocodawców.
- Ogólnopolska infolinia KAS ułatwi kontakt z pracownikami urzędów skarbowych, którzy będą dostępni pod jednym numerem telefonu. Nowo wdrożony system będzie mógł obsłużyć jednocześnie nawet 5 tysięcy połączeń. Co istotne, pracownicy urzędów będą mogli bezpiecznie przekazywać informacje w sprawach indywidualnych, chronionych tajemnicą skarbową. Ochrona danych będzie możliwa dzięki weryfikacji za pomocą specjalnego kodu telePIN, który można szybko i łatwo ustawić w e-Urzędzie Skarbowym – zaznacza zastępca Szefa KAS, Małgorzata Krok.
Infolinia KAS jest częścią Multikanałowego Centrum Komunikacji, nowoczesnego systemu teleinformatycznego, który zapewnia szybkie i profesjonalne wsparcie dla klientów KAS w różnych kanałach zdalnych.
- Stworzyliśmy nowoczesną platformę do zdalnej obsługi klientów, wykorzystując zaawansowane technologicznie rozwiązania, takie jak Voiceboty i Chatboty. Staramy się odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów, dotyczące mobilności, dostępności oraz nowoczesności i jakości usług oferowanych przez administrację skarbową – dodaje wiceminister Małgorzata Krok.
Uruchomienie ogólnopolskiej infolinii KAS to kolejny krok w kierunku zapewnienia zdalnej obsługi klientów administracji skarbowej.
- Naszym celem jest umożliwienie klientom załatwienia większości spraw bez konieczności odwiedzania urzędów skarbowych. Ministerstwo Finansów rozwija e-Urząd Skarbowy, w którym można rozliczyć podatki oraz załatwić wiele innych kwestii. Klienci logują się do systemu za pomocą platformy login.gov.pl, co zapewnia im bezpieczeństwo. Teraz będą mogli równie bezpiecznie kontaktować się z urzędem skarbowym telefonicznie – podkreśla zastępca Szefa KAS, Małgorzata Krok.
W ramach infolinii KAS urzędy skarbowe w całej Polsce będą obsługiwać klientów pod numerami dotychczas wykorzystywanymi przez Krajową Informację Skarbową:
- (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych,
- 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych.
Połączenia na dotychczasowe numery urzędów skarbowych będą automatycznie przekierowywane na infolinię.
Dzwoniąc na infolinię KAS, klienci, jak do tej pory, będą mogli uzyskać ogólne informacje podatkowo-celne bez konieczności potwierdzania tożsamości.
Nowością będzie możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatników chronionych tajemnicą skarbową. W tym celu konieczne będzie potwierdzenie tożsamości kodem telePIN. Osoby dzwoniące będą mogły uzyskać m.in. informacje o rozliczeniach swoich nadpłat oraz zwrotów z zeznań czy deklaracji podatkowych.
Zasady udzielania informacji przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe obsługujące duże przedsiębiorstwa pozostają bez zmian. Pracownicy tych urzędów będą dostępni pod dotychczasowymi numerami telefonów.
Każdy podatnik będzie mógł skontaktować się z infolinią KAS i uzyskać informacje dotyczące swoich spraw podatkowych chronionych tajemnicą skarbową po uwierzytelnieniu kodem telePIN.
Pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub użytkownicy konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (UKO) również będą mieli dostęp do informacji chronionych tajemnicą skarbową dotyczących swoich mocodawców lub organizacji, do konta której są upoważnieni.
To jeden z artykułów powiązanych z branżą - biura rachunkowe Mokotów