Rozpoczyna się kolejny etap budowy linii tramwajowej prowadzącej do Dworca Zachodniego. Prace obejmą teraz niemal cały nowy odcinek, co wpłynie na ruch samochodowy i komunikację miejską. Pierwsze zmiany pojawią się już w czwartek, 14 listopada.
Prace ruszają na kolejnym fragmencie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r., od ulicy Szczęśliwickiej do Grójeckiej na Ochocie. Ruch samochodowy zostanie poprowadzony podobnie jak między rondem Zesłańców Syberyjskich a Szczęśliwicką – jednym pasem w obu kierunkach. W nocy z czwartku na piątek (14 na 15 listopada) wprowadzone zostaną objazdy, a w nocy z piątku na sobotę (15 na 16 listopada) zamknięta zostanie jezdnia w kierunku Grójeckiej.
Rekomendowane objazdy poprowadzą ulicami: Grójecką, Dickensa, Drawską do Alej Jerozolimskich lub Grójecką, Kopińską i Grzymały-Sokołowskiego. Kierowcy udający się na Wolę i Bemowo będą mogli skorzystać z przejazdu przez plac Zawiszy i Towarową do Wolskiej. Alternatywnie można skorzystać z tras ulicami Raszyńską, Żwirki i Wigury, Hynka i Łopuszańską.
Na ulicach Grójeckiej, Raszyńskiej i przy placu Zawiszy wprowadzone zostaną zmiany ułatwiające ruch. Prace związane z ustawieniem nowego oznakowania i zmiany w oznaczeniu pasów rozpoczną się w czwartek 14 listopada o godz. 20:00 i zakończą w piątek o 5:00.
Jedną z alternatywnych tras będzie przejazd przez Grójecką, Dickensa i Drawską do Alej Jerozolimskich, gdzie znajdą się dodatkowe udogodnienia dla kierowców. Skręt w lewo w Dickensa od strony alei Krakowskiej zostanie ułatwiony, a pozostałe trzy pasy na Grójeckiej umożliwią jazdę na wprost. Dodatkowo dojazd do placu Narutowicza będzie możliwy prawym pasem z opcją skrętu w ulicę Dickensa.
Na Grójeckiej już wcześniej wyznaczono specjalny zawrót na skrzyżowaniu z Bitwy Warszawskiej 1920 r., aby ułatwić dojazd do Dickensa. Od piątku kierowcy wyjeżdżający z Grójeckiej na plac Zawiszy zyskają dodatkowy pas do skrętu w lewo, co usprawni przejazd w kierunku Towarowej.
Dodatkowo na Raszyńskiej pas do skrętu w lewo będzie umożliwiał również jazdę prosto w stronę Towarowej, natomiast pozostałe pasy pozostaną bez zmian.
Od piątku, 15 listopada o godz. 20:00, do soboty 16 listopada o godz. 5:00 zostaną wprowadzone ograniczenia na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. Jezdnia w stronę Banacha między Szczęśliwicką a Grójecką będzie zamknięta, a ruch odbywać się będzie drugą nitką po jednym pasie w obu kierunkach.
Piesi będą mogli korzystać z przejść przez Bitwy Warszawskiej 1920 r. przy ulicach Grójeckiej, Białobrzeskiej i Szczęśliwickiej.
Zmiany obejmą również trasy autobusów linii 157 i 521. Autobusy linii 157 pojadą ulicą Szczęśliwicką, natomiast na linii 521 trasa w stronę Szczęśliwic przebiegać będzie przez Opaczewską i Szczęśliwicką do pętli, zaś w stronę Falenicy – przez Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Grójecką.
W ramach robót podziemnych wykonawca najpierw zajmie się instalacjami: sanitarnymi, gazowymi i teletechnicznymi, co przygotuje teren do dalszych prac planowanych na przyszły rok, w tym przebudowy 950 metrów instalacji ciepłowniczej poza sezonem grzewczym. Rozpocznie się także układanie torów tramwajowych oraz przebudowa istniejącego układu drogowego.
W międzyczasie postępują prace na zamkniętych odcinkach ulic, m.in. przy rondzie Zesłańców Syberyjskich, gdzie powstaje tunel tramwajowy, oraz na Alejach Jerozolimskich, gdzie realizowane są murki prowadzące dla ścian szczelinowych.
Budowa podziemnego przystanku tramwajowego między Alejami Jerozolimskimi a torami kolejowymi, realizowana przez Budimex, również postępuje – ukończono już strop między poziomami -1 i -2 oraz około 35% stropu górnego. Zakończenie budowy przystanku planowane jest na przełom listopada i grudnia.
Wykonawca, konsorcjum firm ZUE i Fabe, będzie kontynuował prace na całej długości budowanego torowiska. Kolejne zmiany w organizacji ruchu nastąpią w przyszłym roku na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha, kiedy ruch tramwajowy do pętli Banacha zostanie czasowo wyłączony. W późniejszych etapach przewidywane są również przerwy w kursowaniu tramwajów do pętli P+R Al. Krakowska, co zostanie wykorzystane do remontu torów w ramach Warszawskiego Programu Torowego.
To jeden z artykułów powiązanych z branżą - usługi budowlane Ochota.