Początków naszej działalności należy szukać w latach 60-ych. Wtedy to właśnie przy ulicy Tyśmiennickiej 5 powstała pierwsza po prawobrzeżnej stronie Warszawy stacja kontroli pojazdów, na której można było wykonać wszystkie podstawowe badania techniczne samochodów. Jeszcze wtedy wchodziła w skład Stołecznego Przedsiębiorstwa Usług Motoryzacyjnych (SPUM).
Pod obecnym adresem działamy od 1983r. Okres transformacji ustrojowo-gospodarczej naszego państwa był dla nas czasem próby i zarazem wielkim wyzwaniem, by sprostać wymaganiom rynku. Dlatego właśnie w latach dziewięćdziesiątych, we współpracy z Instytutem Transportu Samochodowego i pod jego patronatem, systematycznie modernizowaliśmy wyposażenie stacji, na którym badane są obecnie wszystkie rodzaje pojazdów: motocykle, samochody osobowe i ciężarowe, oraz autobusy.
Na chwilę obecną dysponujemy urządzeniami najnowszej generacji, służącymi technicznym badaniom podstawowym oraz rozszerzonym badaniom specjalistycznym w tym: pojazdów wyposażonych w instalację gazową, po wypadku, punktów bazowych płyty podłogowej, amortyzatorów, sprawdzania i ustawiania geometrii pojazdów wszystkich marek, ważeniu pojazdów o masie całkowitej do 60t i długości do 18m.
Posiadamy sprzęt do pomiaru punktów bazowych (płyta podłogowa).
Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:
- ustawienie i natężenie świateł drogowych i świateł mijania
- połączenia układu kierowniczego oraz jałowy ruch koła kierownicy, luzy w zawieszeniu
- toksyczność spalin
- poziom hałasu
- geometria kół jednej osi
- działanie amortyzatorów jednej osi
- wszystkie inne usterki łącznie
- skuteczność i równomierność działania hamulców
Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymogi środowiska:
- określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu)
- po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne)
- dane techniczne niezgodne ze stanem faktycznym
Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża on bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska:
- co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia określonych warunków technicznych
- po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne)
Sprawdzenie spełniania dodatkowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli pojazdów:
- prawidłowości przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy
- czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów przeznaczonych do wykonywania czynności na drodze
- czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla pojazdów ciężarowych przystosowanych do przewozu osób
- czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu miejskiego używanego w komunikacji miejskiej lub miejskiej i podmiejskiej
- czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu szkolnego
- wykonanie numeru nadwozia
- wykonanie numeru silnika
- wykonanie tabliczki i jej umieszczenie
- sporządzenie opinii (na wniosek właściciela pojazdu) o odstępstwo od warunków technicznych
- pomiar prawidłowości rozmieszczenia punktów bazowych nadwozia samonośnego pojazdów samochodowych do 3,5t d.m.c., związanych z zespołami i układami bezpieczeństwa jazdy
Pierwsze badanie techniczne pojazdu zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy własnej konstrukcji, którego określa się jako 'SAM' (sprawdzenie prawidłowości konstrukcji i montażu oraz sporządzenie dokumentu identyfikacyjnego):
- motorower, skuter, motocykl
- samochód osobowy i trójkołowy
- przyczepa lekka
- przyczepa, naczepa ciężarowa i specjalna do 3,5t d.m.c
- przyczepa rolnicza ciężarowa do 1,5t d.m.c.
- ciągnik rolniczy o masie własnej do 1,5t
Regulacje i naprawy:
- ustawienie świateł drogowych i mijania
- przełożenie lub wymiana żarówki
- regulacja toksyczności spalin
- regulacja toksyczności spalin z demontażem filtra powietrza
- uruchomienie regulacji, wymiana wkładu reflektora, demontaż osłon reflektorów do regulacji świateł konieczny do regulacji spalin
Potwierdzenie danych technicznych dla potrzeb właściciela, posiadacza pojazdu:
- badanie spalin w dieslu z wydrukiem
- ustalenie jednego parametru
- skasowanie wpisu 'TAXI', 'NAUKA JAZDY', 'POJAZD PRZYSTOSOWANY DO ZASILANIA GAZEM' i wystawienie zaświadczenia
- wystawienie zaświadczenia przy badaniu technicznym na życzenie użytkownika pojazdu
- wystawieni duplikatu badania technicznego
Geometria pojazdów osobowych i ciężarowych do 3,5t d.m.c:
- pomiar geometrii pojazdu
- ustawienie zbieżności jednej osi
- ustawienie kąta pochylenia jednego koła
- ustawienie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jednego koła
- ustawienie kąta pochylenia sworznia zwrotnicy jednego koła
- demontaż i montaż jednego drążka kierowniczego
- uruchomienie regulacji jednego drążka kierowniczego
Ważenie pojazdów:
- motocykl (skuter), motorower
- przyczepa lekka, samochód osobowy, ciągnik rolniczy
- samochód ciężarowy, specjalny, przyczepa ciężarowa i specjalna do 3,5t d.m.c. i autobus do 15-tu miejsc z kierowcą
- samochód ciężarowy, specjalny (do 16t d.m.c.), przyczepa ciężarowa, specjalna (powyżej 3,5t d.m.c.) naczepa ciężarowa i specjalna
- samochód ciężarowy, specjalny (powyżej 16t d.m.c.), ciągnik siodłowy, ciągnik balastowy i autobus powyżej 15-tu miejsc