Wierząc, że każde dziecko posiada indywidualne zdolności, predyspozycje, talenty pragniemy zapewnić naszym podopiecznym warunki do wszechstronnego rozwoju.
Ponieważ wiemy, że dzieci lepiej funkcjonują w znanym, zorganizowanym otoczeniu, w przewidywalnym, poznanym rytmie dnia, w naszym przedszkolu stosujemy rozwiązania, które pomagają naszym podopiecznym rozwijać się na każdej z powyższych płaszczyzn.
Niezwykle ważną rzeczą w naszej pracy z dziećmi najmłodszymi jest ustalenie rytmu dnia. Dzięki niemu dziecko jest przyzwyczajane do naturalnego porządku jedzenia, aktywności i wypoczynku.
Do naszej placówki zapraszamy dzieci w wieku od 2,5 roku do 5 lat. Każda grupa liczy nie więcej niż 10-18 dzieci.
W trosce o prawidłowy, harmonijny rozwój dziecka, realizujemy następujące cele:
- wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno – kulturalnym i przyrodniczym
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
- budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
- rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach
- fizycznych i intelektualnych,
- troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych,
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych,
- wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej,
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Nasze podejście wychowawcze opiera się na zasadach:
- szacunku do dziecka, jako osoby.
- akceptacji i wspieraniu jego indywidualności.
- propagowaniu idei wolności, samodzielności i współpracy w procesie edukacji.
- dialogu z dzieckiem
- słuchania dziecka, odczytywania i zaspokajania jego potrzeb, kiedy o to prosi i tego potrzebuje
- organizowania, uporządkowania codziennych czynności, które ma wspierać poczucie bezpieczeństwa dziecka
- regularności i przewidywalności zdarzeń
W naszej placówce jako metodę wychowawczą stosujemy:
- wspólne odkrywanie lub wskazanie dziecku pomocnej metody w rozwiązaniu danej sytuacji.
- wyrażenie swojej stanowczej dezaprobaty dla złego zachowania, przy zachowaniu postawy szacunku do dziecka
- wyrażenie swoich uczuć i oczekiwań w związku z zaistniałą sytuacją.
- rozmowę z dzieckiem o konsekwencjach danej sytuacji
- zaproponowanie wyboru przy rozwiązaniu sytuacji związanej ze złym zachowaniem
Dzieci odnajdują się w grupach ze względu na wiek:
- Drużyna Kabi – gromadzi najmłodsze dzieci w wieku od 2.5 do 3,0 lat
- Drużyna Sani – gromadzi dzieci w wieku od 4,0 lat
- Drużyna Tami - dzieci w wieku od 5,0 lat