Podstawą pracy naszego Przedszkola jest integracja. Dzieci zdrowe i niepełnosprawne wspólnie bawią się i uczestniczą w zajęciach dydaktycznych. Dzięki grupie integracyjnej dzieci niepełnosprawne mogą uczyć się nowych umiejętności od dzieci zdrowych, zaś dzieci zdrowe kształtują w sobie poczucie troski i odpowiedzialności za drugiego człowieka.
Nasza kadra posiada wysokie kwalifikacje pedagogiczne i realizuje roczny plan pracy zgodnie ze Statutem Przedszkola Integracyjnego Nr 312 oraz w oparciu o nową podstawę programową wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 22 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół /Dz. U. z 2017, poz. 356).
Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych bazuje na indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych. Nauczyciele wykorzystują zróżnicowane metody oraz formy pracy pedagogicznej. Indywidualna praca z dzieckiem prowadzona jest w gabinecie terapii psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej, rehabilitacji ruchowej oraz integracji sensorycznej.
Do grupy przedszkolnej przyjmowanych jest maksymalnie 20 dzieci, w tym 3-5 dzieci niepełnosprawnych. Na pierwszej zmianie pracuje dwóch pedagogów – nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz nauczyciel wspomagający. W młodszych grupach zatrudniona jest pomoc nauczyciela.
Przedszkole posiada 4 sale dydaktyczne, gabinet logopedyczny, psychologiczny, salę gimnastyczną wyposażoną w wysokiej jakości sprzęt. Na sali gimnastycznej odbywają się następujące zajęcia: rehabilitacja ruchowa, integracja sensoryczna, gimnastyka korekcyjna, rytmika, teatrzyki, koncerty. Na terenie przedszkola jest ogród, który stanowi niewyczerpane źródło pomysłów do zabaw.
Przez kontakt z naturalnym środowiskiem dzieci poszerzają wiadomości przyrodnicze i kształtują postawy ekologiczne.
W Przedszkolu funkcjonują 4 oddziały:
Placówka otwarta jest w godzinach 7.00-17.00.