W przedszkolu panuje atmosfera ciepła i radości, praca odbywa się z poszanowaniem praw dziecka. Priorytetem jest zdobywanie przez dziecko wiedzy o sobie i otaczającym je świecie, nabywanie nowych umiejętności, tworzenie podstaw do rozpoczęcia nauki w szkole. Dbamy o rozwój kontaktów pomiędzy dzieckiem a rówieśnikami i pracownikami przedszkola, budujemy systemy wartości. Robimy wszystko, aby zapewnić naszym przedszkolakom wspaniałe i bogate w doświadczenia dzieciństwo.
Przedszkolaki w naszym przedszkolu uczestniczą w zajęciach plastycznych organizowanych zarówno przez nauczycielki, jak i przeprowadzanych przez instytucje zewnętrzne (warsztaty Labo-Odkrywcy). Dużo czasu poświęcamy także na edukację muzyczną poprzez zajęcia w grupach oraz organizację różnego rodzaju koncertów muzycznych, które pozwalają na bliski kontakt z muzyką. W przedszkolu stosujemy także techniki teatralne: wszelkiego rodzaju zabawy inscenizacyjne, drama, pantomima. Organizowane są także przedstawienia teatralne.
Misja przedszkola:
- Stwarzamy równe szanse edukacyjne wszystkim dzieciom, uwzględniając potrzeby środowiska.
- Poprzez stosowanie właściwych metod pracy wychowawczo-dydaktycznej wykorzystujących naturalny potencjał rozwojowy dzieci, wyposażamy je w wiedzę i umiejętności niezbędne do osiągania dojrzałości szkolnej.
- Przygotowujemy dzieci do sprostania wyzwaniom, jakie stawia przed nimi szkoła, w której rozpoczynają naukę bez stresu i w poczuciu własnej wartości.
- Stwarzamy sytuacje wyzwalające u dzieci przeżycia skłaniające do kreatywności, wpływające na kształtowanie postaw moralnych.
- Kształtujemy i rozwijamy postawy twórcze przedszkolaków. Wychowujemy dziecko aktywne, wrażliwe, kulturalne, radzące sobie z problemami.
- Stwarzamy dla każdego wychowanka warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę jego indywidualnych możliwości i potrzeb.
- Podążamy za indywidualnym tempem rozwoju dziecka, respektując jego potrzeby, wspierając w dążeniu do samodzielności i niezależności.
- Stwarzamy przyjazną i domową atmosferę akceptacji, wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa. Uczymy dzieci odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych. Dzieci potrzebujące pomocy znajdują oparcie w nauczycielach.
- Uczymy tolerancji, akceptacji i poszanowania odmienności każdego człowieka.
- Uświadamiamy dzieciom przynależność do własnego kraju i Europy.
- Jesteśmy otwarci na propozycje i opinie rodziców, zapraszamy ich do aktywnego udziału w życiu przedszkola, współpracujemy z nimi i ze środowiskiem lokalnym, co dopełnia i wzbogaca proces wychowawczo-dydaktyczny.
- Wspieramy pogląd, że kształcenie jest procesem ciągłym, dlatego nauczyciele naszego przedszkola ustawicznie doskonalą swoją wiedzę i umiejętności.
Wszystkim podejmowanym przez nas działaniom przyświecają następujące cele:
- Zapewnienie opieki i bezpieczeństwa naszym przedszkolakom
- Stworzenie optymalnych warunków do wszechstronnego rozwoju dzieci
- Wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dzieci zgodnie z ich indywidualnym wrodzonym potencjałem i możliwościami
- Współpraca z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych
- Zapewnienie wychowankom specjalistycznej pomocy: logopedycznej, psychologicznej i terapeutycznej.
Aby zajęcia w naszym przedszkolu były ciekawe i aktywizowały dzieci stosujemy szereg metod pracy pedagogicznej:
- Metoda Dobrego Startu wg Marty Bogdanowicz pozwala na stworzenie podstaw do nauki czytania i pisania, rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, integruje funkcje psychomotoryczne
- „Trampolina- program wychowania przedszkolnego” - kształtuje umiejętności potrzebne do rozpoczęcia nauki w szkole
- Metoda E. Gruszczyk- Kolczyńskiej bazuje na naturalnych możliwościach dzieci i pozwala stworzyć podwaliny w zakresie edukacji matematycznej
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne to zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych, dzięki którym przedszkolaki uczą się orientować w schemacie własnego ciała i w przestrzeni, która je otacza, osiągają poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie, pracują także nad budowaniem prawidłowych kontaktów z rówieśnikami
- Pedagogika Zabawy pozwala na integrację dzieci, wpływa rozluźniająco lub aktywizująco, wyzwala spontaniczność i rozwija inteligencję emocjonalną dzieci.