Dwupiętrowy budynek przedszkola znajduje się w pięknie położonej, cichej, pełnej zieleni części Żoliborza. Usytuowanie pozwala również na szybkie dotarcie do przedszkola z innych dzielnic Warszawy. Stacja metra znajduje się w bliskiej odległości (10 minut pieszo).
Do budynku bezpośrednio przylega ogród przedszkolny, w którym dzieci spędzają czas na zabawach, zarówno latem jak i zimą. Ogród jest wyposażony w bezpieczny sprzęt do zabaw dziecięcych na świeżym powietrzu.
Wszystkie sale dydaktyczne wyposażone są w sprzęty dostosowane do wieku, potrzeb i możliwości dzieci. W budynku jest miejsce dla 150 dzieci, które podzielone są na grupy po 25 osób, w zależności od wieku.
Oferta programowa Przedszkola „Ludeczkowo” uwzględnia pełny rozwój osobowości małego dziecka – intelektualny, fizyczny, społeczny i twórczy – zakłada jak najlepsze przygotowanie dzieci do edukacji szkolnej. Proces ten trwa przez cały okres pobytu dziecka w przedszkolu, rozpoczynamy go już w grupie trzylatków.
We wszystkich grupach nauczycielki realizują z dziećmi programy dydaktyczno-wychowawcze dla przedszkoli napisane w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego zgodną z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 roku. Podstawa programowa jest realizowana w godzinach 7-13. Staramy się tak pracować z dziećmi, aby były przygotowane do podjęcia obowiązku szkolnego i potrafiły odnaleźć się w naszym dość złożonym i wymagającym świecie. Zajęcia prowadzone są w formie zabawy, najbardziej charakterystycznej dla dziecka działalności i najbliższej mu, dzięki temu łatwiej wyzwalamy spontaniczną radość dziecięcą, zwracamy uwagę na rozwijanie twórczego myślenia, empatii i samodzielności. Zabawa w odkrywanie dźwięków, liter i cyfr towarzyszy dzieciom przez cały czas. Badają, poznają, układają zadania, rozwiązują rebusy matematyczne, same odkrywają pojęcia matematyczne. Zajęcia te prowadzimy w oparciu o autorskie programy min. prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej „Dziecięca matematyka”.
Program edukacji matematycznej skupia się wokół takiej tematyki jak orientacja przestrzenna, która sprawia, że dzieci dobrze orientują się w przestrzeni i swobodnie rozmawiają o znajdujących się wokół przedmiotach, rytmy, które kształtują u dzieci umiejętność skupiania się i korzystania z pewnych prawidłowości, kształtowanie umiejętności liczenia a także dodawania i odejmowania, które to obejmuje początkowo liczenie konkretnych przedmiotów, następnie liczenie na palcach i na końcu w pamięci, wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania, którego celem jest przygotowanie dziecka do zrozumienia pojęcia liczby naturalnej. Rozwijanie umiejętności mierzenia długości, które przydaje się nie tylko w dalszej nauce w szkole, ale również w życiu codziennym.
Edukację matematyczną dzieci łączymy przede wszystkim z działaniem, badaniem, doświadczaniem, z samodzielnym wyciąganiem wniosków. Kształtujemy zdolność do intensywnego myślenia, odporność emocjonalną i ćwiczenie określonych umiejętności matematycznych. Każde dziecko ma możliwość odnoszenia sukcesów.
Stała współpraca z logopedą i psychologiem pozwala nauczycielom dostosować realizowany program do indywidualnych możliwości dziecka. Dlatego też każde dziecko idzie swoja ścieżką, w odpowiednim dla siebie tempie. Efekty są zadziwiające – dajemy dzieciom solidne podstawy, aby mogły osiągnąć sukces w szkole, aby z przyjemnością czytały i pisały, aby były gotowe do odkrywania świata i nabywania nowych umiejętności.
Założenia programowe realizowane są w przyjaznej dziecku atmosferze. Nauczyciele wykorzystują wiedzę psychologiczno-pedagogiczną opartą na koncepcjach „Wychowanie bez porażek” Thomasa Gordona oraz „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” Adele Faber i Elaine Mazlish. Organizacja zajęć uwzględnia równowagę pomiędzy swobodną zabawą, grami, zabawą na świeżym powietrzu oraz zajęciami edukacyjnymi.
Prowadzone zajęcia w oparciu o program „Przyjaciele Zippiego ”, który jest profilaktycznym programem wprowadzającym dzieci w świat emocji, pozwalają dziecku rozpoznawać własne uczucia i sposoby jak o nich rozmawiać, jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźń, jak rozwiązywać konflikty, jak zachowywać się w nowych sytuacjach, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych.
W naszym przedszkolu nie tylko kształtujemy motorykę dzieci, wyposażamy je w nowe umiejętności, uczymy nowych ćwiczeń i zabaw, przede wszystkim rozwijamy u dzieci właściwe nawyki i pozytywną postawę wobec ruchu i ćwiczeń.
W swojej pracy dydaktyczno-wychowawczej wykorzystujemy również: