Do przedszkola chodzi obecnie 104 dzieci, w wieku od trzech do siedmiu lat . Dzieci zostały zapisane, zgodnie z wiekiem, do czterech grup. Dzieci do przedszkola przyprowadzamy od godziny 7:00 do 8:45. Przedszkole przeprowadza rekrutację w oparciu o zasadę powszechnej dostępności. Obecnie przyjmowanie dzieci do przedszkola odbywa się drogą internetową.
Przedszkole pracuje zgodnie z koncepcją pracy przedszkola, w oparciu o własny program wychowania przedszkolnego różnicujący indywidualny rozwój dziecka, poprzez dostosowanie zadań edukacyjnych do jego potrzeb i możliwości - zgodny z podstawa programową (przyjęty do realizacji przez Dyrektora Przedszkola).
Mottem codziennej pracy, dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej są słowa M. Grzegorzewskiej - „każde dziecko ma prawo nie tylko do nauki, ale także do sukcesu na miarę jego możliwości”.
Przedszkole ma jasno określony kierunek działań i zgodnie z nim podąża ku wyznaczonym obszarom rozwoju, dzięki czemu staje się:
- otwarte na każde dziecko i jego rodziców,
- wolne od selekcji,
- wspomagające wszystkie dzieci z pełną gwarancją ich wszechstronnego rozwoju,
- różnicujące indywidualny rozwój dziecka poprzez dobieranie zadań edukacyjnych do potrzeb i możliwości każdego przedszkolaka,
- przyjazne dzieciom i ich środowisku rodzinnemu,
- o zmieniającej się w miarę potrzeb, strukturze organizacyjnej.
W przedszkolu prowadzimy programy uzupełniające:
- Program „Dzieci niepełnosprawne w strukturze przedszkola masowego”
- Program „Edukacji teatralnej”
- Program „Klub małego Europejczyka”
- Program „Młodego Ekologa”
- Program geograficzny „Demo, Demokracja, Racja”
- Program filozoficzny „Kącik Sokratesa – Dzieci dzieciom” autorstwa mgr Anny Brzoskowskiej i mgr Katarzyny Kuczyńskiej.
Co daje dziecku pobyt w przedszkolu?
- pozwala na nawiązania pierwszych kontaktów społecznych
- zapewnia warunki do radosnej zabawy indywidualnej i w zespole dziecięcym
- umożliwia poznawanie świata poprze samodzielne badanie, doświadczaniei eksperymentowanie
- zapewnia warunki do systematycznego zdobywania nowej wiedzy i umiejętności
- stymuluje wszechstronny rozwój dziecka, tworzy odpowiednie warunki sprzyjające indywidualnemu rozwojowi fizycznemu i psychicznemu
- zaspokaja potrzebę jedzenia i picia zgodnie z potrzebami dziecka, uczy zasad zdrowego żywienia
- rozpoznaje i uwzględnia w podejmowanych działaniach dydaktycznych i wychowawczych tempo rozwoju każdego z wychowanków
- tworzy optymalne warunki do snu i wypoczynku
- sprzyja odkrywaniu zdolności twórczych dziecka
- pomaga w rozwijaniu indywidualnych zainteresowań każdego dziecka