Organem prowadzącym przedszkole jest miasto stołeczne Warszawa. Nadzór pedagogiczny nad szkołą pełni Mazowiecki Kurator Oświaty. Przedszkole jest jednostką budżetowqą, która pokrywa swoje wydatki bezpośrednio z budżetu miasta stołecznego Warszawy, a uzyskane wptywy odprowadza na rachunek bankowy miasta stołecznego Warszawy. Obsługę finansową przedszkola prowadzi Dzielnicowe Biuro Obsługi Finansów Oświaty dla dzielnicy Warszawa - Wola.
Dziecko jest naszym wspólnym dobrem rodziców i przedszkola.Wszystkie dzieci są nasze, bez względu na kolor skóry czy wyznanie. Współpraca z rodzicami oparta jest na kontakcie indywidualnym, udziale w uroczystościach, zajęciach otwartych, pracach na rzecz dzieci i przedszkola. Współpraca z rodziną dziecka rozszerzona jest o współpracę ze środowiskiem lokalnym. W naszej placówce dzieci mają możliwość eksperymentować, rozwijać swoje możliwości, poznawać siebie, jak również uczyć się kochać, szanować i dbać o przyrodę.
Dbamy o wszechstronny, zrównoważony rozwój każdego dziecka. Traktujemy naszych wychowanków indywidualnie i podmiotowo. Sprawiamy, że dzieci są kochane, akceptowane i szczęśliwe. Rozwijamy gotowość do odkrywania świata. Kształtujemy społeczną i emocjonalną dojrzałość u naszych podopiecznych. Wpajamy poczucie własnej wartości. Kształtujemy u dzieci postawę szacunku dla środowiska i dbałości o nie. Wyrabiamy wrażliwość i poczucie odpowiedzialności za otaczającą nas przyrodę.
W naszym przedszkolu dzieci rozwijają aktywność twórczą, zdobywają wiedzę i umiejętności dzięki aktywnym metodom pracy, poznają swoje prawa oraz obcują ze sztuką.
Oferta edukacyjna przedszkola jest bardzo szeroka - prowadzimy działania logopedyczne, prozdrowotne, proekologiczne, opiekujemy się dziećmi wymagającymi wsparcia (praca indywidualna i w grupach), rozwijamy zdolności i zainteresowania, promujemy umiejętności dzieci w środowisku lokalnym (strona internetowa, prasa lokalna, wystawy, występy artystyczne, konkursy), dbamy o całościowy rozwój dziecka oraz wzbogacamy formy współpracy z rodzicami (uroczystości, spotkania i wyjazdy integracyjne, zajęcia otwarte, festyny, pogadanki, zebrania, prelekcje). Praca wychowawczo- dydaktyczno–opiekuńcza realizowana jest tak, aby odpowiedzieć na oczekiwania dzieci i rodziców. Zadania realizujemy w atmosferze szacunku, akceptacji i bezpieczeństwa.
Nasze Przedszkole dba o wszechstronny rozwój dziecka poprzez organizowanie różnego rodzaju działań edukacyjnych:
- uczestniczymy w zajęciach dydaktyczno-wychowawczych na terenie muzeów: Archeologicznego, Historycznego, Etnograficznego, Łowiectwa i Jeździectwa,
- organizujemy spotkania integracyjne związane ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym – Sprzątanie Świata, Święto Drzewa, Dzień Wody, Dzień Ziemi,
- aktywnie włączamy się w różnego rodzaju akcje charytatywne,
- uczestniczymy z dziećmi w wielu konkursach lokalnych i ogólnopolskich. Sami też jesteśmy organizatorami Ogólnopolskich Konkursów min. („Mam prawo..” pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka i „Zwiastuny wiosny” pod patronatem Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Warszawskiego),
- bierzemy cykliczny udział w zajęciach dydaktyczno-wychowawczych w pobliskich bibliotekach dla dzieci i młodzieży oraz spotkaniach autorskich z autorami książek dla dzieci (W. Chotomska, L. Łącz, D. Gellner),
- organizujemy doświadczenia poszukujące dzięki wyjazdom do gospodarstw agroturystycznych,
- jesteśmy członkiem Klubu Czytających Przedszkoli i systematyczne czytamy dzieciom książki oraz uczestniczymy w corocznym Tygodniu Czytania w ramach kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”
Naszą misją jest:
- Stworzenie przedszkola przyjaznego dzieciom i ich rodzicom.
- Dbamy o wszechstronny, zrównoważony rozwój każdego dziecka.
- Traktujemy naszych wychowanków indywidualnie i podmiotowo.
- Sprawiamy, że dzieci są kochane, akceptowane i szczęśliwe.
- Rozwijamy gotowość do odkrywania świata.
- Kształtujemy społeczną i emocjonalną dojrzałość u naszych podopiecznych.
- Wpajamy poczucie własnej wartości.
- Kształtujemy u dzieci postawę szacunku dla środowiska i dbałości o nie.
- Wyrabiamy wrażliwość i poczucie odpowiedzialności za otaczającą nas przyrodę.
- W naszym przedszkolu dzieci rozwijają aktywność twórczą, zdobywają wiedzę i umiejętności dzięki aktywnym metodom pracy, poznają swoje prawa oraz obcują ze sztuką.
Zajęcia prowadzone w naszym przedszkolu dostosowane są do możliwości, zainteresowań i potrzeb dzieci oraz oczekiwań rodziców:
- zapewniamy dobrą opiekę i wychowanie dzieci
- dbamy o wszechstronny rozwój wychowanków,
- tworzymy przyjazną i serdeczną atmosferę,
- wykorzystujemy w pracy atrakcyjne metody nauczania,
- uwzględniamy indywidualne podejście do każdego dziecka,
- zatrudniamy wykształconą i ambitną kadrę pedagogiczną,
- posiadamy bardzo dobre wyposażenie w zabawki i pomoce dydaktyczne,
- promujemy zdrowy styl życia,
- jesteśmy otwarci na współpracę z rodzicami.
- zajęcia odbywają się w przestronnych salach z dużymi oknami, jak tylko pozwala nam pogoda przenosimy zajęcia do naszego ogrodu przedszkolnego,
- na zewnątrz w naszym przedszkola znajduje się 2 place zabaw,
- zdrowe posiłki dla przedszkolaków przygotowują cudowne Panie kucharki Pani Grażyna, Pani Natalia i Pani Ania.
- wszystkie dzieci objęte są opieką logopedy i psychologa,
- przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego
W przedszkolu organizowane są bezpłatne zajęcia:
- Język angielski - w grupach młodszych 15 min./w grupach starszych 30min. zajęć dydaktycznych
- Terapia logopedyczna - indywidualna oraz grupowa
- Terapia pedagogiczna - indywidualna oraz grupowa
Ponadto dzieci mają możliwość czynnego uczestnictwa w zajęciach kreatywnych stymulujących indywidualny rozwój i okreslających osobiste predyspozycje i zainteresowania, są to m.in. warsztaty plastyczne, muzyczno-rytmiczne.
Innowacyjne działania:
- Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem technik francuskiego pedagoga Celestyna Freineta
- Zajęcia prowadzone Metoda Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz
- Zajęcia matematyczne prowadzone wg. programu „Dziecięca matematyka” prof. E. Gruszczy-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej
- Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem tablic interaktywnych, metody projektów, z wykorzystaniem Pedagogiki Zabawy Klanza
- Zajęcia rytmiczne, taneczne i ekspresji ruchowej w oparciu o metody C. Orffa, B. Strauss.