Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 142
Przedszkole Nr 142 jest placówką publiczną, wybudowaną w roku 1955. Mieści się w budynku dwukondygnacyjnym znajdującym się przy ul. gen Jarosława Dąbrowskiego 25, na terenie Starego Mokotowa. Posiada dogodną pod względem komunikacyjnym lokalizację ze względu na bliskość stacji metra i linii autobusowych od strony Al. Niepodległości oraz linii tramwajowej przy ul. Puławskiej. Wejście znajduje się od strony ulicy Kazimierzowskiej.
Początki istnienia placówki sięgają lat 60-tych, na co wskazuje dokumentacja archiwalna. Według Orzeczenia Organizacyjnego Przedszkole nr 142 funkcjonuje od roku 1992. Organem prowadzącym przedszkole jest Miasto Stołeczne Warszawa. Nadzór pedagogiczny sprawuje Kuratorium Oświaty w Warszawie. Osobą prowadzącą przedszkole jest Dyrektor Marzena Kędzierska.
Na pierwszym piętrze mieszczą się przestronne, dobrze wyposażone sale dydaktyczne z bezpośrednim dostępem do toalet. Na parterze usytuowane są szatnie dziecięce, jadalnia, zaplecze kuchenne, gabinet dyrektora i kierownika gospodarczego, gabinet psychologiczno – logopedyczny oraz pomieszczenia gospodarcze.
Przedszkole jest użytkownikiem znacznego obszaru terenu osłoniętego od ulic budynkami (około 1000m2), na którym znajduje się plac zabaw dla dzieci. Ogród ma charakter naturalny – powierzchnię placu zabaw w większości pokrywa trawa, kora i piasek. Dookoła znajduje się dużo zieleni: drzew i krzewów parkowych, owocowych, skalniak, rabatki kwiatowe i grządki podwyższone do prac ogrodniczych dla dzieci. Sprzęt do zabaw na powietrzu w większości wykonany jest z drewna.
Przedszkole Nr 142 jest placówką trzyoddziałową, do którego uczęszcza 75 dzieci w wieku 3, 4 i 5 lat. W przedszkolu zatrudnionych jest 15 osób w tym 6 nauczycielek, wszystkie posiadają wyższe wykształcenie z przygotowaniem pedagogicznym. Nauczyciele prowadzą pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą w powierzonym im oddziale - grupie i odpowiadają za jakość swojej pracy oraz bezpieczeństwo dzieci.
Każdą grupę prowadzą dwie nauczycielki, pracując w systemie zmianowym. Do pomocy jest jedna woźna, a w grupie dzieci trzyletnich dodatkowo pomoc nauczycielki. Nauczycielki prowadzą grupę od maluchów do ukończenia edukacji przedszkolnej. Pracownicy naszej placówki na bieżąco uczestniczą w wielu formach doskonalenia zawodowego.
Placówka udziela świadczeń z zakresu opieki, wychowania i edukacji w godzinach 7.00 – 17.00, zgodnie z potrzebami rodziców. Dyżury psychologa z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dają rodzicom możliwość uzyskania specjalistycznych konsultacji dotyczących prawidłowości rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym, porad w zakresie wspomagania, indywidualnych zajęć terapeutycznych dla dzieci.
Personel zatrudniony w przedszkolu buduje rodzinną atmosferę wzajemnego współdziałania, wsparcia i bliskości, charakterystyczną dla małych placówek, która sprzyja akceptacji każdego dziecka, przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji wobec wszelkich „inności”. Dzięki takiemu zjednoczeniu wytwarza się w dziecku, a także w jego rodzicach i opiekunach postawa zaufania wobec wszystkich pracowników przedszkola, według zasady „wszystkie dzieci są nasze”.
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Głównym celem działalności placówki jest zagwarantowanie wychowankom bezpiecznych warunków dla wspierania szeroko rozumianego rozwoju, poznawania radości płynącej z zabawy, odkrywania przyjemności z poznawania i rozumienia otaczającego ich świata, nauki samodzielności oraz poznawania nowych doświadczeń w codziennym życiu.
W naszym przedszkolu dziecko traktowane jest ze zrozumieniem, troską, życzliwością i sympatią. Staramy się, aby nasze przedszkole było drugim domem dla dziecka.
Nasze przedszkole zapewnia:
- całkowitą opiekę, wychowanie i kształcenie w przestronnych salach do zabaw i nauki
- wysoko kwalifikowaną, doświadczoną, miłą i sympatyczną kadrę pedagogiczną
- życzliwą, serdeczną atmosferę i poczucie bezpieczeństwa dzieci i rodziców
- smaczne i urozmaicone domowe posiłki
- realizację programu wychowania w przedszkolu
- przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole
- systematyczne zajęcia w poszczególnych grupach wiekowych, dostosowane do poziomu rozwoju, możliwości i zainteresowań dzieci
- opiekę specjalistów: psychologa, logopedy
- teatrzyki prowadzone przez agencje teatralne
- organizowanie uroczystości przedszkolnych (spotkanie z Mikołajem, bal karnawałowy, Dzień Mamy i Taty i inne)
- wycieczki bliższe i dalsze w celach edukacyjnych i poznawczych
- codzienny pobyt w ogrodzie (za wyjątkiem silnych opadów deszczu, silnego wiatru oraz silnego mrozu)
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego realizowana jest w oparciu o programy zatwierdzone przez MEN:
- Program wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole” M. Kwaśniewskiej i W. Żaba-Żabińskiej
- Program wychowania przedszkolnego "Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości" autorstwa Jolanty Wasilewskiej
- "Program wychowania przedszkolnego" Wiesławy Żaby-Żabińskiej, Wioletty Majewskiej, Renaty Paździo
- „Dziecięca matematyka” - Edyta Gruszczyk - Kolczyńska, Ewa Zielińska, wyd. WSiP
Korzystamy z osiągnięć współczesnej pedagogiki realizując z dziećmi w zabawach i zajęciach:
- Wykorzystanie metody projektów badawczych i innych metod aktywizujących
- Prowadzenie zajęć w oparciu o Pedagogikę Zabawy (KLANZA)
- Bajkoterapię Marii Molickiej
- Ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
- Zagadnienia wynikające z „Edukacji zdrowotnej” - programu edukacyjnego według Krystyny Dutkiewicz i Krystyny Kamińskiej
Wprowadzamy innowacje pedagogiczne:
- „Licz, baw się i wygrywaj – gry planszowe”
- „Mali Europejczycy”
- „Wiosenne eksperymenty”
- „Mali odkrywcy – wielkie eksperymenty”
- „Mały czytelnik”
- „Mali artyści i teatr”