Drogi Rodzicu, jeżeli zależy Ci na prawidłowym rozwoju dziecka to znalazłeś odpowiednie przedszkole. W swojej pracy wykorzystujemy metody: W. Sherborne, P. Dennisona, J. Ayres, M. Frostig, symultaniczno-sekwencyjną metodę nauki czytania, opracowaną przez prof. Cieszyńską, zwaną też metodą sylabową lub metodą krakowską. Jesteśmy otwarci na ideę edukacji włączającej, której wdrażanie polega na stworzeniu warunków dzieciom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzimy pomoc psychologiczno - pedagogiczną, zajęcia terapeutyczne i rewalidację. W nowym roku szkolnym 2023/24 Przedszkole nr 14 otwiera oddział dla dzieci z rocznika 2020. Będzie to miejsce, gdzie dzieci będą szczęśliwe i będą mogły prawidłowo się rozwijać. Każdy maluch znajdzie tu miłą atmosferę i zostanie ciepło przywitany.
Jesteśmy jednym z nielicznych przedszkoli w Warszawie, gdzie obiad rozłożony jest na dwie tury. O godzinie 12.00 dzieci zjadają zupę i ,,małe co nie co". O godzinie 14.00 otrzymują II danie. Podział ten został podyktowany bardziej racjonalnym rozłożeniem posiłków w ciągu dnia. Jesteśmy przedszkolem promującym zdrowie, podejmujemy działania na rzecz zdrowia, które sprzyjają dobremu samopoczuciu społeczności przedszkolnej. Dyrektorem przedszkola od 1 lutego 2010 roku jest mgr Barbara Czekańska nauczyciel dyplomowany z wykształcenia pedagog specjalny, dodatkowo studia podyplomowe z zakresu Edukacji Początkowej i Reedukacji oraz Metodyki Nauczania Języków Obcych.
Przedszkole zatrudnia wykwalifikowanych nauczycieli i specjalistów. Wszystkie nauczycielki ukończyły studia wyższe i posiadają kwalifikacje do pracy z dziećmi. W naszej kadrze mamy specjalistów z zakresu: pedagogiki korekcyjnej i wczesnoszkolnej, 3 terapeutów integracji sensorycznej SI, pedagoga specjalnego wspierającego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nauczyciela języka angielskiego. W przedszkolu pracują także: logopeda i psycholog.
Każda grupa wiekowa w naszym przedszkolu ma swoja salę, która wyposażona jest w nowoczesne, bardzo funkcjonalne mebelki, w kolorze przyporządkowanym danej grupie. Czas wolny od zajęć dydaktycznych dzieci spędzają na zabawach edukacyjnymi zabawkami, grami i klockami w kącikach zainteresowań. Sale dzieci starszych wyposażone są w system monitoringu i domofony. Dzięki kamerom nauczycielki mają możliwość obserwować kto odbiera dziecko z przedszkola.
Ze względu na specyfikę programu autorskiego opracowanego i realizowanego w naszym przedszkolu dużo zajęć odbywa się w sali gimnastycznej , która została przystosowana i bogato wyposażona w specjalistyczny sprzęt do terapii Integracji Sensorycznej /S.I/ . W sali odbywają się również zajęcia umuzykalniające , lekcje języka angielskiego, tańców , wszystkie bale , teatrzyki, koncerty muzyki poważnej i uroczystości. Szatnia dla dzieci podzielona jest na dwie części , z osobnym wejściem dla dzieci młodszych i drugim dla dzieci starszych. Kolorystyka szafek w szatni dobrana jest do koloru każdej grupy. Dziecko ma indywidualną półkę na ubranie i buty zaznaczoną własną fotografią. W przedszkolu mamy też pokój do pracy indywidualnej z dziećmi przez poszczególnych terapeutów. Odbywają się tam zajęcia z logopedii oraz spotkania z psychologiem. Pokój wyposażony jest w ogromne szafy z lustrami, za którymi mieszczą się różnorodne pomoce dydaktyczne i fachowa literatura z zakresu psycholog i pedagogiki.
Ogród przedszkolny podzielony jest na dwie części, dla dzieci młodszych i starszych. Podział spowodowany jest lepszym dostosowaniem sprzętu terenowego dla dzieci. Od jesieni 2004 roku ogród przedszkolny i taras posiada nową, bezpieczną nawierzchnię. Zamiast asfaltu położona jest syntetyczna, kolorowa nawierzchnia. Podłoże to zabezpiecza dzieci przed niebezpiecznymi kontuzjami podczas upadku. Na kolorowej nawierzchni zaznaczone są koła, które aktywizują dzieci do zabaw ruchowych. Dużo uroku ogrodowi dodaje pięknie ukwiecona konwaliami górka znajdująca się na terenie dzieci starszych. Na terenie dzieci młodszych usytuowane jest oczko wodne ze strumyczkiem porośnięte kaczeńcami, tatarakiem, liliami i innymi drobnymi kwiatami. Cały ogród wyposażony jest w różnego rodzaju sprzęt do zabaw: huśtawki, bujawki, drabinki, przeplotnie i piaskownice. Na tarasie pod osłoną pergoli z winorośli dzieci mogą odpocząć przy małych stoliczkach rysując, malując lub oglądając książeczki.
Ogród nasz jest oazą ciszy i zieleni w samym centrum Warszawy.
Zapewniamy dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych,przyjaznych, dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych. Stwarzamy lepsze szanse edukacyjne poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtujemy te wiadomości i umiejętności, które są ważne w przyszłej edukacji szkolnej. Jesteśmy zespołem otwartym na nowe doświadczenia, mamy potrzebę doskonalenia się, potrafimy stworzyć rodzinną i ciepłą atmosferę dla naszych wychowanków. Należymy do placówek, które przyjęły nowe rozwiązania modyfikujące i wzbogacające sposoby pracy z dziećmi. Zapewniamy naszym wychowankom wszechstronny rozwój dostosowując się do indywidualnych potrzeb dziecka.
Zajęcia dodatkowe:
Programem wiodącym jest u nas program autorski, który polega na wprowadzeniu trzech metod, których podstawą jest ruch. Są nimi:
Obok programu autorskiego realizujemy: