Przedszkole nr 24 ma swoją siedzibę w Warszawie przy ulicy Drewnianej 10/16 – na tonącym w zieleni Powiślu. Powstało w roku 1950 jako przedszkole przyzakładowe, które otoczyło opieką dzieci pracowników Zakładów Przemysłu Cukierniczego „Syrena” – nosiło wówczas nazwę Przedszkole „Syrena”.
Od 1 września 1950 roku przedszkolem kierowała oddana działalności na rzecz dzieci Wacława Ostrychańska. Porządkowała i zagospodarowywała teren sadząc pierwsze drzewa i krzewy. Stworzyła miejsce przyjazne przedszkolakom i ich rodzinom. W tamtym czasie w przedszkolu funkcjonowały trzy oddziały – w każdym z nich opiekę i pomoc serdecznej wychowawczyni znajdowało około 35 dzieci.
W roku 1977 - funkcję kierownika, a potem dyrektora objęła pani Jadwiga Zielińska (wcześniej długoletnia i ceniona nauczycielka naszego przedszkola), która dalej wzbogacała bazę placówki, stworzyła funkcjonalny plac zabaw wyposażony w estetyczny i atrakcyjny sprzęt. Utrzymywała w doskonałej formie ogród przedszkolny wzbogacając go o różnorodną roślinność - do dziś cieszy on swym widokiem i stanowi swoistą enklawę zieleni dla jego użytkowników, a także okolicznych mieszkańców.
W latach osiemdziesiątych przedszkole otrzymało status placówki ogólnodostępnej i nadano mu numer 24. W latach 1999 – 2016 Przedszkolem kierowała pani Iwona Pomianowska, która dokładała wszelkich starań aby przedszkole stawało się nowoczesne, bezpieczne i atrakcyjne, aby było namiastką domu rodzinnego i tworzyło warunki do wszechstronnego rozwoju dzieci. W kolejnych latach (2016 - do sierpnia 2021) dyrektorem Przedszkola była pani Barbara Lipińska, która pielęgnowała dorobek swoich poprzedniczek i jednocześnie wprowadzała nowoczesne metody pracy z dzieckiem. Od 1 września 2021 obowiązki dyrektora pełni pani Gabriela Haron.
Cieszymy się dobra opinią w środowisku lokalnym. Rodzice, którzy powierzają naszej opiece dzieci, to w wielu przypadkach dzieci lub wnuki osób, które pamiętają pierwsze lata funkcjonowania przedszkola. Nasze Przedszkole jest otwarte na potrzeby dzieci i ich rodziców. Swoją rodzinną i bardzo przyjazną atmosferą staramy się zminimalizować stres nowoprzyjętych maluszków i podwyższyć ich komfort przebywania w placówce. W toku pracy pedagogicznej stawiamy na szeroko rozumianą samodzielność. W naszym odczuciu jest to gotowość do podejmowania zadań opartych na osobistej aktywności, a jej źródłem jest wola działania i akceptacja celu.
Zanim pojawią się pierwsze, małe sukcesy i niezależność, droga do samodzielności może być usłana błędami, próbami, ciągłymi pytaniami. Jest to droga rozwoju indywidualnego, której przejście prowadzi – najpierw w wymiarze dziecięcym, później dorosłym – do zwiększenia kontroli nad własnym życiem. Samodzielne wykonywanie różnych czynności kieruje dziecko na koncentrację uwagi, kształtuje również jej podzielność i wybiórczość. Sprzyja zapamiętywaniu.
Wszystko, co dziecko wykona własnymi rękami, do czego dojdzie własną myślą, co przeżyje – buduje jego umiejętności, wiedzę o sobie i innych oraz o świecie. Dziecko poznając efekty własnej aktywności, jest konfrontowane ze swoimi umiejętnościami. Dzięki temu uczy się, w których sytuacjach poradzi sobie samodzielnie, a w których musi się zwrócić o pomoc. Czerpie również ze swojego działania satysfakcję i buduje poczucie sprawczości. Powoli, ale konsekwentnie buduje obraz siebie samego. Ważne jest więc, aby ten obraz był pozytywny.
W jego budowaniu niezbędne jest stawianie przed dzieckiem wielu różnorodnych zasad. Mądre towarzyszenie nauczyciela pozwala dziecku pokonać trudności, wyjść z nowych dla niego sytuacji z poczuciem, że sobie poradziło. Dzięki temu dziecko jest w stanie podejmować kolejne, coraz bardziej skomplikowane czynności. A my pozostawiamy mu coraz większe pole do działania, stopniowo wycofując swoją ingerencję. Uwzględniając możliwości i zasoby naszego środowiska, pragniemy stworzyć przedszkole twórcze, otwarte i przyjazne zarówno dla dzieci jak i ich rodziców.
Aby osiągnąć powyższe założenia, rolą nauczyciela w naszym przedszkolu jest:
Naszym celem jest, aby nasz absolwent był:
Pracujemy zgodnie z:
Stosujemy również nowatorskie metody pedagogiczne: