Praca w grupie odbywa się w oparciu o zatwierdzony przez MEN program nauczania, jak również własne programy autorskie zatwierdzone przez Dyrektora, Radę Rodziców i Radę Pedagogiczną. Nauczyciele mają wypracowane sposoby uczenia dzieci samopoznania i budowania w nich wiary we własne możliwości.
Przedszkole jest dobrze wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne. Dzieci mają swobodny dostęp do książek, albumów i gier, mogą wybierać rodzaj aktywności własnej, otrzymują informację i pomoc o którą proszą. Nasi wychowankowie mają inicjatywę, często sami dokonują wyboru, podejmują próby radzenia sobie z trudnościami, dzięki temu są śmiali i dumni ze swoich osiągnięć.
Dzieci uczestniczą w zajęciach z radością i zaangażowaniem. Są aktywne, zadają dużo pytań, mają własne uwagi, są samodzielne. Powyższe elementy przedszkolnej kultury pedagogicznej i jej oddziaływanie przenoszone jest na wychowanie w rodzinie przez współpracę wychowawców z rodzicami.
Rodziców na bieżąco informujemy o postępach w rozwoju dzieci. Istnieje bogaty wachlarz propozycji współpracy z rodziną i form uczestnictwa w życiu przedszkola, m.in. współtworzenie Teatru Rodziców, przygotowującego przedstawienia dla przedszkolaków z okazji Mikołajek oraz Dnia Dziecka. Przestrzegamy dobrej tradycji przedszkolnej i obchodzimy również własne święta: warsztaty – „Spotkania rodzinne”, „Kolorowe dni”, urodziny przedszkolaków.
Nasze przedszkole organizuje i uczestniczy w imprezach kulturalnych, konkursach, wystawach, organizuje wycieczki, prezentacje, nawiązuje współpracę ze środowiskiem lokalnym (szkoły, przedszkola, instytucje, miejsca użyteczności publicznej). W przedszkolu prowadzone są zajęcia dodatkowe zgodnie z zainteresowaniami dzieci i oczekiwaniami rodziców (gimnastyka ogólnorozwojowa, umuzykalnianie, tańce, pianino, język angielski, zajęcia terapeutyczne – lepienie z gliny).
Założenia przyjęte w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych realizujemy w oparciu o Program wychowania przedszkolnego „Trampolina” Wydawnictwa PWN, autorstwa dr Kamili Witerskiej i Małgorzaty Janiak, zgodnego z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego (określoną w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r.).
Program wychowania przedszkolengo „Trampolina” uwzględnia wspracie całościowego rozwoju dziecka, rozwój jego kreatywności – zgodnie z założeniami pedagogiki twórczości i zdolności, stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań edukacyjnych wskazanych w podstawie programowej.
Profesjonalnie przygotowana kadra pedagogiczna czuwa nad rozwojem dziecka, jego indywidualizacją, uznaje jego podmiotowość, na którą składają się czynniki takie jak:
Przedszkole czynne jest w godz. 7.00-17.00 od poniedziałku do piątku