Prowadząc zajęcia i pracując z dziećmi chcemy, aby każdy absolwent naszego przedszkola rozpoczynając naukę w szkole potrafił dobrze funkcjonować w roli ucznia. Dokładamy wszelkich starań, aby wykształcić w nim cechy tak ważne w dalszym życiu.
Współpraca ze środowiskiem lokalnym może służyć różnorodnym celom oraz przybierać postać różnych zadań. W zależności od charakteru owych zadań współpraca może przybierać rozmaite formy. Ogromne szanse dla rozwoju tkwią w dobrze przygotowanej i zorganizowanej promocji placówki. To nie tylko możliwość pełniejszego zaistnienia w środowisku lokalnym.
To także okazja do uatrakcyjnienia edukacji i wychowania naszych dzieci oraz wciągania całej społeczności do działań na rzecz przedszkola, a to powinno być celem działania wszystkich.
Absolwent przedszkola nr 325 jest:
- dojrzały emocjonalnie i społecznie;
- otwarty;
- samodzielny;
- przestrzega norm i zasad;
- odporny na stres i niepowodzenia;
- sprawny pod względem fizycznym;
- komunikatywny;
- zaradny życiowo;
- umiejętnie współdziała w grupie;
- jest twórczy i poszukujący;
- propaguje zdrowy styl życia;
- odróżnia dobro od zła;
- jest otwarty i serdeczny wobec ludzi;
- posiada umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości;
- potrafi skoncentrować się na pracy przez dłuższy czas, jest wytrwały;
- jest tolerancyjny i wykazuje się akceptacją dla odmienności ludzi.
Realizujemy program edukacyjny:
- “Samodzielne – wszechstronne – szczęśliwe – Program wychowania przedszkolnego” Autorzy: M. Chludzińska, A. Kacprzak- Kołakowska, A. Kucharczyk, D. Kucharska, A. Pawłowska- Niedbała, M. Pietrzak, A. Smoderek. Nowa Era 2021- realizowany we wszystkich grupach wiekowych
Realizujemy programy własne:
- „Ni z gruszki, ni z pietruszki” program własny autorstwa A. Kocman, A. Jóźwik – realizowany we wszystkich grupach wiekowych
- „Szczęśliwy przedszkolak” program adaptacyjny autorstwa M. Piasecka – realizowany w grupach dzieci trzyletnich