Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 385 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu

Kontakt: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 385 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu
ul. Z.W.M. 10 02-786 Warszawa
targeo
tel.22 643 86 97
Opis firmy i działalności:

Przedszkole mieści się w parterowym budynku. Wejście do przedszkola ma specjalną pochylnię dostosowaną do wózków i osób z ograniczoną sprawnością. Każde dziecko jest dla nas ważne, nie szczędzimy wysiłku w tworzeniu warunków do wszechstronnego rozwoju na miarę indywidualnych możliwości naszych wychowanków.

Co roku nasze przedszkole bierze udział też w wielu zewnętrznych programach, projektach edukacyjnych skierowanych do dzieci w wieku przedszkolnym.

W przedszkolu osoby poruszające się na wózkach nie mają możliwości skorzystania z toalety i dostania się do dwóch sal dydaktycznych. W przedszkolu nie ma udogodnień typu informacje głosowe, pętle indukcyjne itp. Przedszkole nie posiada własnego parkingu, w najbliższej okolicy znajduje się ogólnodostępny parking, na którym nie ma wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.

Osoby z psem asystujacym mogą wejść do przedszkola po wcześniejszym uprzedzeniu takiego zamiaru. W przedszkolu nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego.

Produkty, usługi, marki:

Roczny plan pracy - Przedszkolak widzem i aktorem w świecie bajek i baśni – przybliżenie dzieciom literatury dziecięcej poprzez sztukę teatralną:

  • wszechstronny rozwój dziecka poprzez kontakt ze sztuką teatralną i czytelniczą
  • kształtowanie umiejętności teatralno – artystycznych
  • angażowanie dzieci w różne formy teatralne
  • zachęcanie dzieci do odgrywania ról podczas zabaw z użyciem dramy, pantomimy, krótkich inscenizacji i przedstawień
  • angażowanie dzieci do przygotowywania dekoracji na przedstawienia przedszkolne
  • rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą
  • zapoznanie dzieci z różnymi bohaterami literackimi

Główne założenia:

  • Zapewnienie dzieciom właściwych i bezpiecznych warunków pobytu -program wychowawczy – ustalone normy i zasady zachowania
  • Rozwijanie aktywności twórczej dziecka -realizacja innowacji pedagogicznej „Rozwijanie twórczej aktywności dzieci poprzez stosowanie technik Celestyna Freineta”.
  • Rozwijanie postawy kreatywnej wśród nauczycieli -doskonalenie zawodowe nauczycieliudział w wewnątrz przedszkolnym doskonaleniu
  • Wspieranie rodziców w wypełnianiu funkcji opiekuńczo- wychowawczej -plan współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym współpraca ze specjalistami: logopedą, psychologiem.

Nasi rodzice:

  • Włączają się w życie przedszkola, w organizację naszych działań.
  • Są partnerami w tworzeniu przyjaznego klimatu w naszej placówce.
  • Wspierają przedszkole, współpracują z dyrektorem, nauczycielami i pracownikami przedszkola, służą swoją zawodową wiedzą.
  • Otrzymują obiektywną informację o rozwoju dziecka
  • Uzyskują pomoc specjalistów: logopedy, psychologa.

Nasze dziecko:

  • Jest radosne i czuje się bezpiecznie.
  • Poznaje normy i zasady postępowania – uczy się rozróżniać co jest dobre i co złe.
  • Rozwija się twórczo.
  • Zaspokaja swoje naturalne potrzeby na miarę swoich możliwości.
  • Chętnie podejmuje zabawy, jest otwarte na różne propozycje.
  • Buduje pozytywny obraz samego siebie, uczy się dostrzegać swoje mocne strony, radzić sobie z problemami i łagodnie znosić porażki.
  • Jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązku szkolnego.

Nasz nauczyciel:

  • Realizuje zadania przedszkola, przestrzega prawa oświatowego.
  • Podejmuje działania innowacyjne,.
  • W swojej pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej kieruje się założeniami pedagogiki C.Freineta, wdraża techniki Freineta.
  • Jest inspiratorem i inicjatorem działań dzieci.
  • Gromadzi i prezentuje wytwory dzieci, jest animatorem który rozbudza zaciekawienie
  • Dostosowuje tematykę zajęć do zainteresowań i potrzeb dzieci, wyzwala w nich motywację do pracy.
  • Zawsze czuwa nad komfortem i bezpieczeństwem dziecka
  • Stwarza sytuacje dzieciom do poszukiwania, eksperymentowania i poznawania świata.
  • Zachęca dziecko do podejmowania własnych poszukiwań, służy pomocą i radą.
  • Ciągle doskonali swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych.
  • Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
  • Współpracuje z rodzicami- wspierając rodziców w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka.
Ilość odsłon: 258
Powrót: Ursynów > przedszkola