Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 385 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu
Przedszkole mieści się w parterowym budynku. Wejście do przedszkola ma specjalną pochylnię dostosowaną do wózków i osób z ograniczoną sprawnością. Każde dziecko jest dla nas ważne, nie szczędzimy wysiłku w tworzeniu warunków do wszechstronnego rozwoju na miarę indywidualnych możliwości naszych wychowanków.
Co roku nasze przedszkole bierze udział też w wielu zewnętrznych programach, projektach edukacyjnych skierowanych do dzieci w wieku przedszkolnym.
W przedszkolu osoby poruszające się na wózkach nie mają możliwości skorzystania z toalety i dostania się do dwóch sal dydaktycznych. W przedszkolu nie ma udogodnień typu informacje głosowe, pętle indukcyjne itp. Przedszkole nie posiada własnego parkingu, w najbliższej okolicy znajduje się ogólnodostępny parking, na którym nie ma wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
Osoby z psem asystujacym mogą wejść do przedszkola po wcześniejszym uprzedzeniu takiego zamiaru. W przedszkolu nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego.
Roczny plan pracy - Przedszkolak widzem i aktorem w świecie bajek i baśni – przybliżenie dzieciom literatury dziecięcej poprzez sztukę teatralną:
- wszechstronny rozwój dziecka poprzez kontakt ze sztuką teatralną i czytelniczą
- kształtowanie umiejętności teatralno – artystycznych
- angażowanie dzieci w różne formy teatralne
- zachęcanie dzieci do odgrywania ról podczas zabaw z użyciem dramy, pantomimy, krótkich inscenizacji i przedstawień
- angażowanie dzieci do przygotowywania dekoracji na przedstawienia przedszkolne
- rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą
- zapoznanie dzieci z różnymi bohaterami literackimi
Główne założenia:
- Zapewnienie dzieciom właściwych i bezpiecznych warunków pobytu -program wychowawczy – ustalone normy i zasady zachowania
- Rozwijanie aktywności twórczej dziecka -realizacja innowacji pedagogicznej „Rozwijanie twórczej aktywności dzieci poprzez stosowanie technik Celestyna Freineta”.
- Rozwijanie postawy kreatywnej wśród nauczycieli -doskonalenie zawodowe nauczycieliudział w wewnątrz przedszkolnym doskonaleniu
- Wspieranie rodziców w wypełnianiu funkcji opiekuńczo- wychowawczej -plan współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym współpraca ze specjalistami: logopedą, psychologiem.
Nasi rodzice:
- Włączają się w życie przedszkola, w organizację naszych działań.
- Są partnerami w tworzeniu przyjaznego klimatu w naszej placówce.
- Wspierają przedszkole, współpracują z dyrektorem, nauczycielami i pracownikami przedszkola, służą swoją zawodową wiedzą.
- Otrzymują obiektywną informację o rozwoju dziecka
- Uzyskują pomoc specjalistów: logopedy, psychologa.
Nasze dziecko:
- Jest radosne i czuje się bezpiecznie.
- Poznaje normy i zasady postępowania – uczy się rozróżniać co jest dobre i co złe.
- Rozwija się twórczo.
- Zaspokaja swoje naturalne potrzeby na miarę swoich możliwości.
- Chętnie podejmuje zabawy, jest otwarte na różne propozycje.
- Buduje pozytywny obraz samego siebie, uczy się dostrzegać swoje mocne strony, radzić sobie z problemami i łagodnie znosić porażki.
- Jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązku szkolnego.
Nasz nauczyciel:
- Realizuje zadania przedszkola, przestrzega prawa oświatowego.
- Podejmuje działania innowacyjne,.
- W swojej pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej kieruje się założeniami pedagogiki C.Freineta, wdraża techniki Freineta.
- Jest inspiratorem i inicjatorem działań dzieci.
- Gromadzi i prezentuje wytwory dzieci, jest animatorem który rozbudza zaciekawienie
- Dostosowuje tematykę zajęć do zainteresowań i potrzeb dzieci, wyzwala w nich motywację do pracy.
- Zawsze czuwa nad komfortem i bezpieczeństwem dziecka
- Stwarza sytuacje dzieciom do poszukiwania, eksperymentowania i poznawania świata.
- Zachęca dziecko do podejmowania własnych poszukiwań, służy pomocą i radą.
- Ciągle doskonali swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych.
- Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
- Współpracuje z rodzicami- wspierając rodziców w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka.