Przedszkole dysponuje 50 miejscami dla dzieci.
W przedszkolu są dwie grupy dziecięce - I oddział - dzieci 3-4 letnie, liczba dzieci w grupie 25 i II oddział -dzieci 5-6 letnie, liczba dzieci w grupie 25.
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego odbywa się w godzinach 8.00-17.00.
Dyrektorem Przedszkola Nr 3 jest mgr Alina Lidia Dudzińska - nauczyciel dyplomowany, magister edukacji wczesnoszkolnej i absolwentaka Studiów Podyplomowych w zakresie - zarządzanie zasobami ludzkimi.
Ramowy rozkład dnia dzieci młodszych (3latki – 4latki):
- 7.00-8.00 - Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, praca indywidualna.
- 8.00-8.15 - Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci.
- 8.15-8.30 - Przygotowanie do śniadania.
- 8.30-9.00 - Śniadanie.
- 9.00-9.45 - Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia obowiązkowe edukacyjno-wychowawcze z całą grupą lub w zespołach, organizowane, kierowane lub inspirowane przez nauczyciela, z różnymi formami aktywności, uwzględniające propozycje dzieci. Zajęcia wspomagające indywidualny rozwój dziecka.
- 9.45-11.30 - Spacery lub pobyt dzieci w ogrodzie: zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze.
- 11.30-12.30 - Przygotowanie do obiadu. Obiad.
- 12.30-14.30 - Odpoczynek poobiedni (słuchanie bajek , muzyka relaksacyjna).
- 14.30-15.00 - Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
- 15.00-17.00 - Zabawy indywidualne i zespołowe, zajęcia wyrównawcze, praca indywidualna z dziećmi z uwzględnieniem działań profilaktycznych, stymulujących, kompensacyjnych i korekcyjnych. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia dzieci starszych (5latki – 6latki):
- 7.00-8.00 - Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, praca indywidualna.
- 8.00-8.15 - Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci.
- 8.15-8.30 - Przygotowanie do śniadania.
- 8.30-9.00 - Śniadanie.
- 9.00-10.15 - Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia obowiązkowe edukacyjno-wychowawcze z całą grupą lub w zespołach, organizowane, kierowane lub inspirowane przez nauczyciela, z różnymi formami aktywności, uwzględniające propozycje dzieci. Zajęcia wspomagające indywidualny rozwój dziecka.
- 10.15-11.30 - Spacery lub pobyt dzieci w ogrodzie: zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze.
- 11.30-12.30 - Przygotowanie do obiadu. Obiad.
- 12.30-14.30 - Odpoczynek poobiedni (słuchanie bajek , muzyka relaksacyjna).
- 14.30-15.00 - Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
- 15.00-17.00 - Zabawy indywidualne i zespołowe, zajęcia wyrównawcze, praca indywidualna z dziećmi z uwzględnieniem działań profilaktycznych, stymulujących, kompensacyjnych i korekcyjnych. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.