Przedszkole Nr 432 jest Przedszkolem publicznym. Siedziba przedszkola znajduje się w Warszawie, w budynku przy ul.Kunieckiej 8 w dzielnicy Targówek. Organem prowadzącym jest Miasto Stołeczne Warszawa. Nadzór pedagogiczny nad Przedszkolem sprawuje Mazowieckie Kuratorium Oświaty w Warszawie.
Celem przedszkola jest ukierunkowywanie rozwoju dziecka oraz jego wczesna edukacja zgodnie z wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi, w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.
W celu wspierania potencjału rozwojowego dzieci i stwarzania im warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola i środowisku lokalnym, przedszkole organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w przedszkolu, polega na rozpoznawaniu i zaspakajaniu ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także na rozpoznawaniu ich indywidualnych możliwości psychofizycznych i czynników środowiskowych wpływających na funkcjonowanie w przedszkolu.
Nauczyciele i specjaliści, w toku bieżącej pracy rozpoznają indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci oraz inicjują działania diagnozujące i wspierające. Dyrektor z uwzględnieniem opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz diagnozy sporządzonej na terenie przedszkola, w uzgodnieniu z rodzicami, organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna organizowana jest we współpracy z rejonową poradnią psychologiczno-pedagogiczną, placówkami doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz innymi instytucjami i organizacjami pozarządowymi.
Przedszkole organizuje i udziela rodzicom wychowanków i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającej na wspieraniu ich w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych.
Przedszkole realizuje zadania wynikające z powyższych celów poprzez:
- prowadzenie bezpłatnego nauczania i wychowania w zakresie ustalonym przez organ prowadzący
- objęcie pełną opieką wszystkich dzieci i zapewnienie im atmosfery akceptacji i bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków do prawidłowego rozwoju;
- promowanie zdrowego stylu życia i przeciwdziałanie współczesnym zagrożeniom;
- umożliwienie dzieciom rozwijania zainteresowań i uzdolnień;
- udzielanie dzieciom uczęszczającym do przedszkola, ich rodzicom pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- wspieranie działań wychowawczych rodziców, tworzenie warunków umożliwiających dziecku osiągnięcie gotowości szkolnej w aspekcie rozwoju fizycznego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego;
- organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi;
- organizowanie w uzgodnieniu z rodzicami nauki religii;
- umożliwianie dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej na podstawie stosownych rozporządzeń.
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu nr 432 w Warszawie:
- 7.00-8.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne
- 8.00- 8.20 Zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci, ćwiczenia poranne
- 8.20-8.30 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania
- 8.30-9.00 Śniadanie doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
- 9.00-10.00 Realizacja zadań edukacyjnych- zajęcia dydaktyczne realizowane wg programu wychowania przedszkolnego
- 10.00-11.30 Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy na świeżym powietrzu, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze.
- 11.30-11.45 Czynności porządkowo-higieniczne, przygotowanie do obiadu
- 11.45-12.00 Obiad (II danie) ćwiczenie prawidłowego posługiwania się sztućcami
- 12.00-12.15 Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne
- 12.15-13.45 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, ćwiczenia relaksacyjne. Zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy tematyczne, zabawy na świeżym powietrzu, zajęcia dodatkowe. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, zajęcia rewalidacyjne dla dzieci niepełnosprawnych
- 13.45-14.00 Czynności porządkowe, mycie rąk
- 14.00-14.30 Zupa i podwieczorek
- 14.30-17.00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, rozchodzenie się dzieci