Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 433
Przedszkole nr 433 przy ulicy Rydygiera 8a w dzielnicy Żoliborz zostało powołane 8 czerwca 2017 roku uchwałą Rady Miasta Stołecznego Warszawy nr L/1232/2017. Oficjalne otwarcie placówki miało miejsce 1 września 2017 roku. Wśród gości byli m.in. Grzegorz Hlebowicz – Zastępca Burmistrza Dzielnicy Żoliborz, Włodzimierz Paszyński – Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy, Aurelia Michałowska – Mazowiecki Kurator Oświaty, Iwona Rurka – dyrektor Przedszkola Nr 433, pracownicy, rodzice, a przede wszystkim dzieci. W imieniu przyszłych przedszkolaków wstęgę przecięła trzyletnia Liliana Grzybowska.
4 września 2017 roku swoją edukację w Przedszkolu nr 433 rozpoczęło 150 przedszkolaków podzielonych na 6 grup. (4 grupy 3-latków, 1 grupa dzieci 3- i 4-letnich oraz 1 grupa 4-latków). Grupy zostały oznaczone kolorami: brązowa, czerwona, żółta, niebieska, pomarańczowa i zielona.
20 września 2017 roku z okazji Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka nasze przedszkole odwiedziła Agata Kornhauser-Duda, żona prezydenta Andrzeja Dudy. Pierwsza Dama uczestniczyła w zajęciach w każdej grupie i wręczyła dzieciom upominki: kolorowanki związane z historią Polski.
W sierpniu 2018 roku władze Żoliborza zadecydowały o zlikwidowaniu sali gimnastycznej i umieszczeniu w niej nowej, siódmej grupy dzieci (grupa szara).
W naszym Przedszkolu prowadzimy zajęcia, opierając się na Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego. Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się. Umożliwia to dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.
Nauczyciele każdego dnia prowadzą zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, które mają doprowadzić do realizacji celów zawartych w Podstawie Programowej.
W swej pracy nauczyciele wykorzystują różne aktywności, takie jak:
- prace plastyczno-techniczne i graficzne różnymi metodami,
- zabawy teatralne i dramowe,
- aktywne słuchanie wierszy, opowiadań i bajek,
- zabawy doświadczalne i eksperymentalne,
- zabawy kołowe ze śpiewem,
- nauka wierszy i piosenek,
- spacery i wycieczki,
- gry i zabawy sportowe w sali i ogrodzie,
- aktywne słuchanie muzyki oraz zabawy z instrumentami,
- zabawy paluszkowe, masażyki i rymowanki.
Korzystają z szeregu metod wspierających rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy dzieci, są to m.in.:
- metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
- pedagogika zabawy – Klanza,
- metoda gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) Rudolfa Labana,
- metoda Carla Orffa,
- metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss,
- metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz.
Pracujemy na podstawie następujących programów:
- „Kocham przedszkole” – WSiP,
- „Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości” – WSiP,
- „Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu” – E. Wodzicka- Dandziłło MAC
- Ponad to korzystamy z programów wspierających:
- „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk- Kolczyńskiej,
- „Kraina muzyki” K. Szczerbakowskiej- Biniszewskiej,
- „Kids & sport” M. Gapińskiej.
W Przedszkolu w ramach Podstawy Programowej prowadzone są również następujące zajęcia:
- Rytmika
- Gimnastyka korekcyjna
- Język angielski
W Przedszkolu realizowane są projekty:
- „Kubusiowi przyjaciele natury”
- „Cała Polska czyta dzieciom”
- „Szlachetna Paczka”