Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 433

Kontakt: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 433
ul. Rydygiera Ludwika 8A 01-793 Warszawa
targeo
tel.22 277 22 22
Opis firmy i działalności:

Przedszkole nr 433 przy ulicy Rydygiera 8a w dzielnicy Żoliborz zostało powołane 8 czerwca 2017 roku uchwałą Rady Miasta Stołecznego Warszawy nr L/1232/2017. Oficjalne otwarcie placówki miało miejsce 1 września 2017 roku. Wśród gości byli m.in. Grzegorz Hlebowicz – Zastępca Burmistrza Dzielnicy Żoliborz, Włodzimierz Paszyński – Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy, Aurelia Michałowska – Mazowiecki Kurator Oświaty, Iwona Rurka – dyrektor Przedszkola Nr 433, pracownicy, rodzice, a przede wszystkim dzieci. W imieniu przyszłych przedszkolaków wstęgę przecięła trzyletnia Liliana Grzybowska.

4 września 2017 roku swoją edukację w Przedszkolu nr 433 rozpoczęło 150 przedszkolaków podzielonych na 6 grup. (4 grupy 3-latków, 1 grupa dzieci 3- i 4-letnich oraz 1 grupa 4-latków). Grupy zostały oznaczone kolorami: brązowa, czerwona, żółta, niebieska, pomarańczowa i zielona.

20 września 2017 roku z okazji Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka nasze przedszkole odwiedziła Agata Kornhauser-Duda, żona prezydenta Andrzeja Dudy. Pierwsza Dama uczestniczyła w zajęciach w każdej grupie i wręczyła dzieciom upominki: kolorowanki związane z historią Polski.

W sierpniu 2018 roku władze Żoliborza zadecydowały o zlikwidowaniu sali gimnastycznej i umieszczeniu w niej nowej, siódmej grupy dzieci (grupa szara).

W naszym Przedszkolu prowadzimy zajęcia, opierając się na Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego. Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się. Umożliwia to dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.

Nauczyciele każdego dnia prowadzą zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, które mają doprowadzić do realizacji celów zawartych w Podstawie Programowej.

Produkty, usługi, marki:

W swej pracy nauczyciele wykorzystują różne aktywności, takie jak:

  • prace plastyczno-techniczne i graficzne różnymi metodami,
  • zabawy teatralne i dramowe,
  • aktywne słuchanie wierszy, opowiadań i bajek,
  • zabawy doświadczalne i eksperymentalne,
  • zabawy kołowe ze śpiewem,
  • nauka wierszy i piosenek,
  • spacery i wycieczki,
  • gry i zabawy sportowe w sali i ogrodzie,
  • aktywne słuchanie muzyki oraz zabawy z instrumentami,
  • zabawy paluszkowe, masażyki i rymowanki.

Korzystają z szeregu metod wspierających rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy dzieci, są to m.in.:

  • metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • pedagogika zabawy – Klanza,
  • metoda gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) Rudolfa Labana,
  • metoda Carla Orffa,
  • metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss,
  • metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz.

Pracujemy na podstawie następujących programów:

  • „Kocham przedszkole” – WSiP,
  • „Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości” – WSiP,
  • „Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu” – E. Wodzicka- Dandziłło MAC
  • Ponad to korzystamy z programów wspierających:
  • „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk- Kolczyńskiej,
  • „Kraina muzyki” K. Szczerbakowskiej- Biniszewskiej,
  • „Kids & sport” M. Gapińskiej.

W Przedszkolu w ramach Podstawy Programowej prowadzone są również następujące zajęcia:

  • Rytmika
  • Gimnastyka korekcyjna
  • Język angielski

W Przedszkolu realizowane są projekty:

  • „Kubusiowi przyjaciele natury”
  • „Cała Polska czyta dzieciom”
  • „Szlachetna Paczka”
Ilość odsłon: 107