Przedszkole nr 99 im. Misia Wojtka jest przedszkolem publicznym - wielooddziałkowym. Siedzibą przedszkola jest budynek przy ulicy Siewierskiej 3 w Warszawie, w dzielnicy Ochota. Organem prowadzących przedszkole jest miasto stołeczne Warszawa, a nadzór nad nim pełni Mazowiecki Kurator Oświaty.
Przedszkole jest jednostką budżetową, która pokrywa swoje wydatki bezpośrednio z budżetu miasta stołecznego Warszawy.
Obsługę finansową przedszkola prowadzi Dzielnicowe Biuro Obsługi Finansów Oświaty dla dzielnicy Warszawa-Ochota.
Ramowy rozkład dnia przedszkolnego dla dzieci młodszych:
- 7.00-8.10 - Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne lub z niewielką pomocą nauczyciela, praca indywidualna lub w małych zespołach. Indywidualne konsultacje z rodzicami.
- 8.10-8.20 - Powitanie, zabawa ruchowa.
- 8.20-8.30 - Przygotowanie do śniadania-kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
- 8.30-9.00 - Śniadanie-Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy.
- 9.00-9.15 - Czynności higieniczne, przygotowanie do zajęć.
- 9.15-9.30 - Zajęcie edukacyjne realizowane w oparciu o podstawę programową i wybrany program.
- 9.30-10.15 - Zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci.
- 10.15-10.30 - Picie soku owocowego lub spożywanie owoców, warzyw - uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania, kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych.
- 10.30-11.45 - Czynności samoobsługowe, pobyt w ogrodzie przedszkolnym/gry, zabawy, obserwacje przyrodnicze/spacery, wycieczki/.
- 11.45-12.00 - Przygotowanie do obiadu-czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych.
- 12.00-12.30 - Obiad - Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, przyzwyczajanie do zdrowego żywienia, kształtowanie nawyków kulturalnych.
- 12.30-13.00 - Przygotowanie do odpoczynku poobiedniego-kształtowanie czynności samoobsługowych, słuchanie czytanej dzieciom literatury w ramach udziału przedszkola w kampanii CPCD/poezja i proza dziecięca/
- 13.00-14.10 - Odpoczynek poobiedni – umożliwienie dzieciom udziału w zajęciach dodatkowych zgodnie z zapotrzebowaniem środowiska lokalnego i możliwościami dzieci.
- 14.10-14.25 - Przygotowanie do podwieczorku-czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych.
- 14.25-14.30 - Zabawa ruchowa
- 14.30-15.00 - Podwieczorek - zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych.
- 15.00-17.00 - Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej działalności dzieci oraz kształtowanie umiejętności społecznych poprzez udział dzieci w różnorodnych zabawach w sali lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności porządkowe i organizacyjne.
Ramowy rozkład dnia przedszkolnego dla dzieci starszych:
- 7.00-8.10 - Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne lub z niewielką pomocą nauczyciela, praca indywidualna lub w małych zespołach. Indywidualne konsultacje z rodzicami.
- 8.10-8.20 - Powitanie, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe.
- 8.20-8.30 - Przygotowanie do śniadania-kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
- 8.30-9.00 - Śniadanie – zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy.
- 9.00-9.15 - Czynności higieniczne, przygotowanie do zajęć.
- 9.15-9.45 Zajęcie edukacyjne realizowane w oparciu o podstawę programową i wybrany program. Zajęcia z religii organizowane w każdy wtorek na życzenie rodziców.
- 9.45-10.00 Picie soku owocowego lub spożywanie owoców, warzyw-uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania,
- kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych.
- 10.00-10.30 - Zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci
- 10.30-11.45 - Czynności samoobsługowe, pobyt w ogrodzie przedszkolnym/gry, zabawy, obserwacje przyrodnicze/,spacery, wycieczki/.
- 11.45-12.00 - Przygotowanie do obiadu-czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych.
- 12.00-12.30 - Obiad- Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, przyzwyczajanie do zdrowego żywienia, kształtowanie nawyków kulturalnych.
- 12.30-13.00 - Odpoczynek poobiedni w trakcie czytania dzieciom literatury w ramach udziału przedszkola w kampanii CPCD/poezja i proza dziecięca/.
- 13.00-13.20 - Zajęcie edukacyjne realizowane w oparciu o podstawę programową i wybrany program.
- 13.20-14.15 - Zabawy swobodne dzieci, umożliwienie dzieciom udziału w zajęciach dodatkowych zgodnie z zapotrzebowaniem środowiska lokalnego i możliwościami dzieci.
- 14.15-14.25 - Przygotowanie do podwieczorku-czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych.
- 14.25-14.30 - Zabawa ruchowa
- 14.30-15.00 - Podwieczorek- Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych.
- 15.00-17.00 - Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej działalności dzieci oraz kształtowanie umiejętności społecznych poprzez udział dzieci w różnorodnych zabawach w sali lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności porządkowe i organizacyjne