Przedszkole przeznaczone jest dla dzieci z wadą słuchu oraz dla dzieci z afazją ( w miarę posiadanych miejsc) od 2,5 roku życia do rozpoczęcia nauki w szkole. Wychowankowie przyjmowani są do grupy przedszkolnej na podstawie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego, które są wydawane przez Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne.
Zajęcia dydaktyczne prowadzone są w oparciu o podstawę programową ogólnego wychowania przedszkolnego oraz dostosowane do możliwości dziecka słabosłyszącego i dziecka z afazją.
Celem przewodnim jest rozwijanie mowy, kształcenie nawyku mówienia oraz uwrażliwianie słuchu. Jednak dla zapewnienia pełnej realizacji pracy dydaktyczno – wychowawczej nauczyciele i wychowawcy w uzasadnionych przypadkach oprócz mowy dźwiękowej wykorzystują alternatywne sposoby porozumiewania się: pismo, daktylografię, język migowy (PJM) lub inne metody zgodne z potrzebami ucznia takie jak AAC, PCS, piktogramy.
Nauczyciele i opiekunowie dbają o wszechstronny rozwój dzieci, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i społecznych. W starszych grupach dzieci przygotowywane są do podjęcia nauki szkolnej.
Każdy uczestnik zajęć posiada Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny dostosowany do jego możliwości, wieku rozwojowego, zainteresowań, opracowany na podstawie informacji zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz diagnozy dokonanej przez nauczycieli i specjalistów zatrudnionych w placówce.
Rodzicom zapewniamy zajęcia pokazowe, instruktaż, wymianę doświadczeń oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów. Od rodziców oczekujemy współpracy i zaangażowania w proces rehabilitacji dziecka.
Proponujemy:
Przedszkolaki biorą udział w zajęciach grupowych i indywidualnych:
Przedszkole pracuje w godzinach 7:00 do 17:00.