Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi Nr 70 usytuowane jest przy ul. Rokosowskiej 2 z dala od miejskiego zgiełku, w starej części Ochoty. Jest przedszkolem z tradycjami pokoleniowymi.
Nasi wychowankowie często nas odwiedzają, a jako dorośli ludzie powierzają nam swoje dzieci. Budynek posiada 4 przestronne, kolorowe sale zaopatrzone w zabawki oraz pomoce dydaktyczne. W salach znajdują się kąciki zainteresowań, które wykorzystywane są do zajęć oraz zabaw spontanicznych organizowanych przez dzieci.
Przedszkole posiada również salę gimnastyczną wyposażoną w sprzęt do terapii Integracji Sensorycznej (SI), gabinet logopedy, rehabilitanta i psychologa. Duży, zielony ogród jest doskonałym miejscem zabaw i obserwacji przyrody w różnych porach roku.
Zapewniamy warunki do wszechstronnego rozwoju dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci w poczuciu akceptacji, tolerancji i bezpieczeństwa. W przedszkolu znajdują się cztery grupy wiekowe dla dzieci od 3 do 6 lat. W placówce organizowane są również grupy integracyjne.
Zadaniem przedszkola jest czuwanie nad prawidłowością rozwoju dziecka, pomoc rodzinie w wychowaniu oraz przygotowanie do rozpoczęcia nauki w szkole.
Nasze przedszkole jest placówką publiczną, pracującą zgodnie z nową podstawą programową, której celem jest:
- kształtowanie wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji, budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
- rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
- troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych,
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych,
- wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej ( do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej,
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Nasze przedszkole wpływa na:
- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.
- Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
- Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
- Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.
- Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
- Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.
- Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
- Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
- Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
- Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
- Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Praca z dziećmi opiera się na:
- Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego MEN,
- Koncepcji Pracy Przedszkola
- Rocznym Programie Pracy Opiekuńczo Wychowawczo Dydaktycznej przygotowywanym przez Radę Pedagogiczną placówki i realizującym Koncepcję Pracy Przedszkola,”,
- Program własny „Dbam o zdrowie”
- Program własny „Sprawne ucho”
- Programie „Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci”
- Programie „Dziecięca matematyka. Program przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych”
- Miesięcznych Planach pracy przygotowywanych dla poszczególnych grup przez nauczycieli.
Nauczycielki w pracy z dziećmi wykorzystują elementy następujących metod:
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Pedagogika zabawy
- Metoda projektu
- Drama
- Sensoplastyka